Sari la conținut

Tramvaiele din București, bombe cu ceas

Aproximativ 80% dintre tramvaiele care circulă prin Capitală, şi care transportă zilnic mii de oameni, au peste 30 de ani vechime. Statistica sindicaliştilor a ieşit la iveală abia după ce un astfel de mijloc de transport în comun a luat foc în trafic. Vatmanii spun că s-au plâns în scris conducerii încă de la începtul anului, şi chiar au anticipat un posibil incendiu, însă nicio măsură nu a fost luată. Conducerea RATB transmite însă că tramvaiele din Capitală sunt sigure.

„Tramvaiele circulă în prezent cu bandaje, boghiuri foarte uzate, lonjeroane fisurate, coame uzate”. Sunt problemele pe care angajaţii RATB le-au sesizat încă de la începtul anului într-un memoriu trimis atât conducerii, cât şi Primăriei Capitalei.

Pot să producă blocaje cu orele pe linie sau mai grav, nu mai vorbim de un incendiu periculos pentru călători”, se mai arată în document.

Avertizarea a devenit reală, miercuri, când un tramvai a luat foc în mers.

Mai grav este că aceste tramvaie nici nu pot fi reparate, pentru că sunt atât de vechi încât nici piese nu se mai fabrică pentru ele.

Mihai Trancă, sindicalist RATB: Toate sunt vechi, în raport de 100 la sută dar peste 80 la sută au peste 30 de ani vechime. Aici vorbim de tramvaiele Tatra care au apărut când eram eu copil.

De multe ori, viaţa călătorilor este pusă în pericol. Sindicaliștii spun că inspecția tehnică a tramvaielor se face doar pe hârtie.

Valer Ciobănescu, sindicalist RATB: Inspecțiile tehnice sunt măsluite. Se iau de pe tramvaie bune, se pun pe cele proaste care urmează să intre la ITP, apoi se pun înapoi componentele de unde s-au luat. Tramvaiul cu problemele respective circulă în continuare pe traseu cu aceleași probleme.

Oficialii RATB îi liniștesc pe călători și pe angajaţi.

Adrian Mihail, director RATB: Nu sunt probleme la ora actuală. Tramvaiele sunt sigure pentru circulație. Totul se face conform proceselor tehnologice actuale.

În București circulă în fiecare zi aproape 500 de tramvaie.