Alunecare de teren masivă în apropiere de autostrada A10 Sebeș-Turda. O bucată din deal riscă să ajungă peste șosea

Data publicării:
O porțiune din Autostrada Sebeș-Turda o ia la vale
O porțiune din Autostrada Sebeș-Turda o ia la vale. Sursa: captură video

O alunecare de teren masivă s-a produs în apropierea autostrăzii A10, la Alba Iulia Nord. O porţiune din versantul care mărginește autostrada A10 riscă să ajungă peste şosea. DRDP Cluj anunţă că firma care a realizat tronsonul face expertiză.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

O alunecare de teren de mari dimensiuni a apărut la nord de municipiul Alba Iulia, pe dealul din apropierea kilometrilor 16-17 ai autostrăzii A 10 Sebeş-Turda.

Oficialii de la Drumuri Naţionale Cluj anunţă că firma care a realizat tronsonul de autostradă face o expertiză în zonă, lucrarea, realizată de compania italiană Pizzarotti, fiind în garanţie. Anul acesta, tot la nord de Alba Iulia, o porţiune din autostrada realizată de acelaşi constructor s-a rupt, tot în urma unei alunecări de teren, transmite news.ro.

În imaginile filmate şi postate online de Ziarul Unirea se vede cum de pe dealul care mărgineşte autostrada A10 o bucată de teren se desprinde şi pornește la vale către şosea.

Imaginile au fost filmate în zona de nord a municipiului Alba Iulia, jurnaliştii locali notând că, deşi de mari dimensiuni, alunecarea nu afectează corpul autostrăzii, dar în timp există riscul la valul de pământ să vină peste carosabil.

”În zona în care s-au produs crăpăturile imense, în versant, nu există un sistem de drenare a apelor, sau cel puţin nu unul vizibil. Există un sistem de drenare cu mult mai jos, aproape de corpul autostrăzii, care se pare că a fost insuficient”, scrie Ziarul Unirea.

Direcţia Regională Cluj din cadrul Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis că  antreprenorul realizează o expertiză între km 16+000 – km 17+000, care va stabili cauzele apariţiei degradărilor.

”Lucrarea se află în perioada de garanţie, reparaţiile se realizează pe cheltuiala antreprenorului, iar garanţia se va prelungi cu perioada efectuării lucrărilor”, au transmis reprezentanţii DRDP Cluj.

Anul acesta, o bucată din tronsonul de autostradă proiectat şi construit de compania italiană Pizzarotti s-a rupt, tot la nord de Alba Iulia. Lucrările de reparaţii au durat câteva luni şi au fost realizate pe banii constructorului.

Editor : Andreea Smerea

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri