Sari la conținut

Afaceri care merg, dar cu profit retezat de lipsa autostrăzilor

Reporterul Digi24 a putut să vadă ce se află în spatele unui site de modă şi ce defineşte creşterea comerţului online din România în ultimii ani. Sunt 500.000 de produse care au pe etichetă 1000 de branduri celebre. Toate vor pleca către șapte ţări.

Aşa arată fabrica de dorinţe a internauţilor pasionaţi de modă. Haine, încălţăminte, ochelari de soare, curele sau orice accesoriu pentru ţinută sunt comandate pe internet. La marginea Bucureştiului este cel mai mare depozit de acest fel din Europa de Est. De aici sunt livrate peste 3 milioane de produse pe an. Miza este să ajungă cât mai repede, iar produsele să arate la fel ca cele de pe site.

„Asta este o salopetă, o rochiţă-salopetă. Am văzut-o, am plăcut-o, am luat-o şi a venit a doua zi”, mărturisește o clientă.

Clienţii comandă de pe internet orice: de la haine produse de companii care nu au magazine în România până la extensii de păr. Faţă de magazinele clasice, preţurile sunt reduse cu cel mult 10 la sută. Promoţiile sunt însă mai dese şi asta contează.

„Nu am atâta timp la dispoziţie ca să bat magazinele şi să compar preţuri şi atunci pe internet e mult mai uşor”, explică Sigina Pop, cumpărător online.

Lipsa autostrăzilor loveşte şi în acest segment de afaceri. Şoselele rapide taie din profitul site-urilor care vând online îmbrăcăminte şi încălţăminte şi, implicit, din taxele pe care le încasează statul. De exemplu, un colet ajunge în Polonia în două zile şi chiar şi aşa o armată de oameni încearcă să îl livreze la timp.

„Tocmai de aceea avem 48 de ore. 24 să ieşim din România şi apoi e mai rapid. Din stadiul de comandă online, în stadiul de colet gata de a fi livrat timpul maxim este de trei ore”, explică Paul Copil, director de operațiuni.

Site-urile de modă se aşteaptă să aibă vânzări tot mai mari. Peste 30% din vânzările făcute sunt comandate de pe telefoanele inteligente.