Analiză Business Club. Metroul, între protestul angajaților și profitul sindicatelor

Data publicării:
metroul mediafax-1

Se conturează un război între liderii de sindicat de la metrou şi reprezentanţii Guvernului. Pe de o parte, sindicaliştii ameninţă cu paralizarea traficului subteran dar şi suprateran, acestia avându-i ca aliați pe sindicaliștii de la RATB, şi de cealată parte Guvernul, care loveşte în punctul sensibil - afacerile sindicatelor.

Noi plătim 800 de milioane subvenții de la toți cetățenii României pentru metrou. Ce se poate face, facem, dar în același timp nu se mai pot face toate afacerile metroului prin firma-sindicat. Asta nu se mai poate și, dacă asta e supărarea, pe asta nu o putem îndrepta. Firma sindicatului care intermediază toate activitățile metroului, asta nu se mai poate”, a declarat astăzi Victor Ponta, în ședința de Guvern.

Premierul se referă la spațiile publicitare și comerciale tranzacționate în subteran. Acolo se fac bani frumoși, peste un milion de euro anual. Numai că, din această sumă, doar 25% revine Metrorexului. Restul încasează Sindoment Servcom SRL, firma de casă a sindicatului de la metrou, controlat de Ion Rădoi.

Practic, toate spațiile din subteran, de la trenurile de metrou la scările rulante, de la porțile de acces și până la gurile de aerisire, se folosesc pentru afișaj publicitar, iar închirierea spațiilor comerciale rotunjește conturile sindicaliștilor.

Când vine vorba să împartă și cheltuielile, lucrurile stau diferit. Spre exemplu, costurile legate de iluminatul panourilor publicitare sunt împărțite, de această dată, jumate-jumate cu Metrorex, nu în același procent cu câștigurile.

Acum, sindicaliștii cer modificarea legislației sociale în vigoare și reclamă imposibilitatea negocierii contractelor colective de muncă, fondul de salarii fiind blocat la nivelul anului 2008.

Ce nu spun sindicaliștii este că, din 2008 și până astăzi, au obținut o serie de sporuri care s-au adaugăt la salarii, ceea ce a ridicat media salarială la peste 5.000 de lei. Mai mult decât atât, deși numărul personalului a scăzut constant în ultima perioadă, prin ieșirea pe cale naturală din câmpul muncii a mai multor angajați, cheltuielile cu salariile au crescut, iar ele reprezintă peste 60% din totalul cheltuielilor companiei.

Cu toate acestea, sindicaliștii amenință că, dacă revendicările lor nu vor fi rezolvate, în 30 septembrie vor opri lucrul pe termen nelimitat, atât la metrou, cât și la RATB.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Pensia pe care o va încasa Traian Băsescu. Câți bani va lua fostul președinte, nimeni nu se aștepta la suma...
Digi FM
Richard Gere și Uma Thurman au făcut show la Cannes 2024. S-au distrat de minune la ședința foto pentru „Oh...
Pro FM
Regimul draconic pe care-l urmează Shania Twain ca să se mențină în formă. Artista are 58 de ani, dar arată...
Film Now
Brad Pitt și Ines de Ramon, gesturi de tandrețe în public. Și-au savurat cafeaua la o plimbare romantică pe...
Adevarul
Medicamentul foarte ieftin care poate să provoace o scădere în greutate de 14 kilograme într-o lună...
Newsweek
Cine sunt cei 450.000 de pensionari ce primesc 2.700 lei lunar, deși au cotizat mai puțin de 15 ani?
Digi FM
Imagini cu erupţia vulcanului Ibu din Indonezia, pe fundalul fulgerelor
Digi World
De câte ori purtați o pijama înainte de a o pune în coșul de rufe? Cât de des ar trebui să spălăm hainele cu...
Digi Animal World
Modul inedit prin care se relaxează un porcușor de Guineea. Adoră ca stăpâna lui să-i cânte la pian
Film Now
Cum arată azi, la 83 de ani, Faye Dunaway, frumoasa blondă din "Bonnie and Clyde". Apariție rară cu fiul ei...
UTV
Cine este noua iubita a lui CRBL? Artistul a fost surprins in prezenta unei pustoaice la scurt timp dupa...