BUSINESS CLUB. Cât costă plimbarea în mall: câte un leu cheltuit pentru fiecare minut

Data publicării:
mall suceava-1

 

Centrele comerciale moderne au aplicat întodeauna cele mai noi metode de marketing ca să scoată cât mai repede şi cat mai mulţi bani din portofelele clienţilor. Fie că vorbim de promoţiile doi în unu, de „vinerea neagră” sau pur si simplu de mici produse asezate deloc întâmplător la casele de marcat aceste strategii şi-au făcut datoria.

Conform studiului DTZ, la fiecare minut petrecut în mall un vizitator cheltuieşte în medie 0,2 lei până la un leu.

Iar asta nu este doar o cifră statistică. Este o nouă rotiţă în mecanismul de vânzări care funcţionează aproape fără oprire. Plecând de la această infoermaţie, în prezent, majoritatea centrelor comerciale încearcă să-şi diversifice partea de divertisment. Scopul este clar, să crească media de timp petrecut în centru şi implicit suma scoasă din buzunarul clienţilor.

Însă comercianţii nu sunt interesaţi de toţi clienţii. Sunt vizaţi în special tinerii care aruncă mai uşor cu banii. Fiindcă acelaşi studiu arată că fiecare an în plus al celor care fac cumpărături în centrele comerciale reduce suma cheltuită cu 0,1până 0,3 lei. Semn că odată cu trecerea vârstei clienţii devin ori ceva mai calculaţi ori rămân fără bani.

Studiul a încercat să surprindă şi media cheltuieliulor raportată la numărul de magazine vizitate. Aceasta variază între 5 şi 25 de lei. Cum plaja este foarte mare sociologii au găsit o explicaţie. Variaţia reflectă capacitatea comercianţilor de a converti traficul şi vizitele în vanzări. Astfel, o medie scăzută a sumei indică faptul că centrul comercial atrage trafic, însă strategia de vânzări nu este foarte bună, fiindcă nu-i determină pe clienţi să şi cumpere. La polul opus, o medie de 25 lei arată faptul că centrul comercial trebuie să se concentreze pe creşterea traficului, fiindcă în acest maşinăria de vânzări merge ca unsă.

De cealaltă parte studiul a găsit o legătură şi între frecvenţa vizitelor şi sumele cheltuite în acest tip de magazine. Cu alte cuvinte, frecvenţa, este un rău necesar. Şi asta pentru că un client care vizitează magazinul de două ori pe săptămână va avea un coş cu 40 de lei mai mic, comparativ cu unul care vizitează mall-ul odată pe săptămână.

Studiul a fost realizat în zece centre comerciale din Bucureşti şi din ţară.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Rusia a declanșat un război electronic de bruiaj pe teritoriul României. Ce înseamnă asta şi cum ne afectează
Digi FM
Jennifer Lopez și Ben Affleck, apariție surprinzătoare după zvonurile de divorț. De ce locuiesc separat?
Pro FM
Anghel Damian, adevărul despre începutul relației cu Theo Rose, după despărțirea de Lia Bugnar: „Am fost...
Film Now
Fiica Siennei Miller, prima apariție pe covorul roșu. Puștoaica de 11 ani seamănă leit cu mama sa celebră
Adevarul
Scrisoarea emoționantă a unor copii care suferă de boli incurabile, către un medic
Newsweek
Nouă fază dură a războiului din Ucraina. Rusia atacată cu arme din Vest de soldați antrenați de NATO
Digi FM
Ce avere are Tavi Colen. Artistul deține pe dealul Mitropoliei o casă și un teren de 1000 mp
Digi World
De câte ori purtați o pijama înainte de a o pune în coșul de rufe? Cât de des ar trebui să spălăm hainele cu...
Digi Animal World
Reacția unei pisici când o șopârlă își desprinde coada pentru a scăpa din ghearele ei: „Nu știe ce s-a...
Film Now
Kevin Costner, apariție rară alături de cinci dintre cei șapte copii ai săi, la Cannes. Actorul, în lacrimi...
UTV
(FOTO) Jennifer Lopez si Ben Affleck, prima aparitie impreuna dupa zvonurile divortului. Vezi cum au fost...