Sari la conținut
News Alert

BUSINESS CLUB. Primul supermarket Marks&Spencer din România

Primul supermarket Marks&Spencer din România va fi deschis în noul Mega Mall, construit în apropierea Arenei Naţionale din Bucureşti, scrie Ziarul Financiar.

În Marea Britanie, magazinele alimentare Marks&Spencer Food sunt foarte răspândite. Dar chiar şi pentru puterea ridicată de cumpărare a britancilor sunt considerate supermarketuri de lux.

Aşa că alimentele vândute în noul magazin din Bucureşti vor fi ceva mai scumpe decât în celelalte supermaketuri din România. Asta şi pentru că produsele vândute vor fi unele fine, de la dulciuri până la ceaiuri, vinuri, paste şi sosuri.

Din 2012, Marks&Spencer îşi controlează direct cele patru magazine de haine din România. Două sunt în capitală, în Băneasa Shopping City şi Bucureşti Mall, în vreme ce alte două sunt în Constanţa şi Iaşi.

Prin noul lor magazin alimentar premium, cei de la Marks&Spencer ţintesc un public cu venituri mai ridicate şi vor concura direct cu unele magazine Mega Image care au în ofertă şi alimente şi băuturi scumpe.

Aceste magazine ale britanicilor şi belgienilor, deschise în cartierele mai bogate ale Capitalei şi în mall-uri, vor fi practic opusul magazinelor discount precum Lidl sau Penny care au, la rândul lor, un public bine definit.

În vreme ce Marks&Spencer se extinde pe piaţa alimentelor în România, cei de la Auchan se extind pe piaţa hainelor în Franţa. Au lansat la începutul acestei luni magazinele Bouton Noir - „Nasturele negru”, în traducere. Sunt impropriu spus magazine, pentru că de fapt pot fi considerate ateliere de croitorie în galeriile supermarketurilor Auchan. Clienţii Bouton Noir îşi pot face haine la comandă, perfect croite pe măsurile lor. Cum oferta de materiale disponibile este totuşi una limitată, aceste ateliere sunt o încercare a celor de la Auchan de a combina producţia în masă cu personalizarea, un concept care va deveni din ce în ce mai important în comerţul mondial, indiferent dacă produsele vândute sunt maşini sau haine.