Sari la conținut

Care sunt cele mai poluante mașini diesel din Europa. Dacia Sandero se găsește printre acestea

ONG menționat a publicat top 30 în domeniul mașinilor diesel poluante, precum și autoritățile naționale care au eșuat în încercarea lor de a ține fenomentul sub control. Analiza ia în calcul emisiile de oxid de carbon, mai precis raportul dintre emisiile efective și cele impuse prin reglementări. Deşi testele făcute de autoritățile franceze, germane şi britanice au arătat că în trafic emisiile de NOX sunt mult mai mari decât în laborator, autorităţile nu au luat măsuri împotriva companiilor, potrivit Hotnews.ro.

Mai mult, sunt semne ce arată că şi la alte companii – nu doar la VW – ar putea exista dispozitive de păcălire a testelor de emisii, dar autorităţile nu fac investigaţii suplimentare.

Lista cu 30 de modele cuprinde 20 de mărci şi se referă la maşini diesel Euro 6 şi la emisiile de oxid de azot. Cifră de referinţă faţă de care se raportează valorile diverselor modele reprezintă limita maximă legală de emisii NOX stabilită pentru maşinile Diesel Euro 6: 80mg/km.

Pe testele de şosea, Sandero II 1,5 dCi 66 kW a avut emisii de 12,8 ori mai mari faţă de limita de 80mg/km, iar la SUV-ul Renault Kadjar emisiile au fost de 13, respectiv 14 ori mai mari (motorizările 1,5, 1,6 dCi). În listă sunt incluse modele precum Ford Focus, Jaguar XE, Mazda 6, Mercedes Clasa S, Opel Mokka, Porsche Macan, Skoda Octavia III.

În total sunt 20 de mărci, Renault având patru modele în listă, Opel şi Mercedes având câte trei. Nouă dintre modelele din listă au fost omologate de Marea Britanie, în timp ce Germania şi Franţa au omologat câte şapte modele.