Sari la conținut

Compania Daimler, interesată din nou de România

Premierul Dacian Cioloș pleacă în Germania, unde va face o vizită cu profil economic în trei landuri germane. Despre întâlnirile pe care le va avea acolo cu importanţi oameni de afaceri a vorbit la Digi24 Emil Hurezeanu, ambasadorul României la Berlin. Acesta a sugerat a Daimler ar fi interesată să ia în calcul România.

O mare firmă care s-a retras acum câteva luni de la Salonta, din vestul României, dintr-un proiect care urma să se trasforme într-o uzină de asamblare a uneia dintre cele mai mari mărci de automobile din lume care a plecat în Polonia pentru că nu erau autostrăzile terminate vrea să se întoarcă acum”, a declarat Emil Hurezeanu, care nu a dat numele companiei - „nu mai spun numele, toată lumea va înţelege”.

În timpul vizitei în Germania, Dacian Cioloş va vizita „landurile cele mai interesante din punct de vedere economic şi cu tradiţii în relaţii bilaterale cu România - Bavaria, Munchen - unde va avea întâlniri pe mai multe paliere cu oameni de afaceri, organizate de forumurile cele mai importante ale oamenilor de afaceri germani, ale investitorilor germani în Europa de Răsărit şi ale investitorilor germani în România”.

Vor fi toate marile firme germane: Daimler, Bosh, Kaufland, Lidl. Premierul va face o vizită la Dusseldorf cu care noi am avut relaţii foarte bune. E prima vizită pe care un înalt lider român o face acolo după una a lui Năstase în 2002 sau 2003. E o mare concentraţie de migraţie românească acolo. Va ajunge şi la Stuttgart. Multe din firmele mari care aveau doar desfacere şi vânzări în România, care lucrează în România piese de mare performanţă, se îndreaptă spre o fază în care vor asambla în România”, a adăugat Emil Hurezeanu.

Visul Daimler în România

La începutul lunii mai, Daimler a a anunţat că a preferat Polonia, şi nu România, pentru investiţia a circa 500 de milioane de euro în construcţia unei noi fabrici de motoare, în vederea extinderii activităţilor de producţie în afara Germaniei.

„Cei de la Daimler voiau ca piesele să ajungă în 17 ore la poarta fabricii din Bremen. Din această cauză, Sebeş nu s-a putut califica”, spunea atunci vicepremierul Costin Borc, la o conferinţă pe teme auto.

Costin Borc sublinia că nu infrastructura este principala provocare pentru industria auto din România.

„Nu infrastructura este problema principală pentru industria auto, ci forţa de muncă. Trebuie să ne ocupăm de calificarea forţei de muncă şi de păstrarea specialiştilor în ţară”, afirma Borc.

Daimler a inaugurat, la începutul lunii aprilie, o nouă fabrică auto în Sebeş, judeţul Alba, unde produce cutia de viteză 9G Tronic, cu nouă trepte, despre care nemţii spun că este special proiectată să optimizeze consumul de combustibil.