Sari la conținut

Sportul vinde televizoarele

Sportul vinde televizoarele. Aşa explică specialiştii de ce vânzările televizoarelor cu ecran plat au crescut cu o treime doar în ultimele 3 luni. Românii au vrut să vadă Campionatul European de Fotbal şi Olimpiada. 70 la sută dintre ei au cumpărat electrocasnicele cu banii jos.

Vânzările de electronice şI electrocasnice au crescut cu peste 15 la sută din aprilie până în iunie, față de aceeași perioadă a anului trecut.

În ultimele trei luni, din acest an românii au cumpărat televizoare cu ecran plat în valoare de 76 milioane de euro. Creşterea este de 34% faţă de trimestrul doi al anului trecut.

Florinel Chiș, director executiv Asociatia Magazinelor Online: „Creşterea pentru televizoare este influenţată din perspectiva unor evenimente sportive majore. Este o creştere oarecum ciclică. În acelaşi timp este trendul de a folosi smart-tv-ul şi a folosi tehnologia smart”.

După electronice, cea mai mare creştere a vânzărilor au avut-o electrocanicele mari, precum frigiderele şi maşinile de spălat, de peste 30 la sută. Cu 20 de procente au urcat şi vânzările de aspiratoare, cuptoare cu microunde şi blendere. Românii şi-au schimbat şi telefoanele - s-au cumpărat cu 20 la sută mai multe.

Telefoanele inteligente au înlocuit însă aparatele foto şi sistemele de navigaţie, care au înregistat scăderi.

În total, românii au cheltuit peste jumătate de miliard de euro pe produse de folosinţă indelungată în trei luni şi un miliard în prima jumătate a anului

Mihai Anton, manager al unui retailer de electrocasnice: „Plata cash este în continuare preferată de clienţii noştri. 70% fiind plată cash şi 30% prin instrumente financiare de creditare. Au fost mai mulţi factori care au înregistrat creşterea frumoasă pe care am avut o: în primul rând, reducerea TVA-ului, apoi creşterea de salarii în anumite sectoare ale industriei”.

De altfel, consumul în creştere a fost şi principalul motor al avansului economiei. România a înregistrat o creştere a produsului intern brut de 6 procente în al doilea trimestru, mult peste alte ţări europene.