Sari la conținut

Supermarketurile au schimbat radical strategia, iar asta se vede deja în vânzări

Tot mai mulţi români renunţă la agricultură, iar asta se vede deja în vânzările tot mai mari la magazinele săteşti. Dacă până acum oamenii puneau pe masă ce creşteau în curte, acum principala sursă de venit a oamenilor de la ţară e pensia sau salariul şi nu agricultura, ca în trecut.

Tendinţa se vede în coşul de cumpărături - alimentele reprezintă 66 la sută. Pâinea şi alimentele proaspete, carnea şi legumele sunt pe primul loc, urmate de preparate ambalate. Apa şi sucurile reprezintă 8% din produsele cumpărate, iar băuturile alcoolice - 6 procente.

Oamenii cumpără tot mai mult alimente, în loc să le producă în gospodărie şi să le depoziteze pentru iarnă şi pentru că sursele de venituri sunt tot mai diverse.

Cristina Osiescu, reprezentantul unei firme de cercetare de piaţă: „Oamenii cumpără parţial lucruri pe care le produc în gospodărie, au venituri din salariu şi doar 1 din 5 au venituri numai din agricultură. Acolo nu mai există doar consumul din gospodărie la ţară, cum era pe vremea bunicilor. Portocale nu există, deci le cumpără de la magazin, dacă rămâne fără cartofi, fără castraveţi, se va duce şi le va cumpăra din magazin unde sunt pe tot parcursul anului.

Magazinele de la sat reprezintă mai mult de jumătate din totalul comerţului din România, însă doar 10% fac parte dintr-un lanţ modern. România rurală înseamnă peste 9 milioane de locuitori, în 10 mii de sate.