Sari la conținut

Contracte ale mai multor drumuri naţionale, în pragul rezilierii

CNADNR, care are 2.700 de muncitori, vrea să intre pe piaţa construcţiilor. Primele proiecte sunt consolidarea şoselei ocolitoare a Sucevei şi repararea autostrăzii Cunţa-Sălişte.

„În orice moment vom putea lua decizia ca finalizarea lucrărilor să fie realizată în regie proprie şi să reziliem contractele cu aceştia (constructorii – n.r.)”, spune Cătălin Homor, directorul general al CNADNR.

În pericol este contractul pentru modernizarea şoselei care leagă Târgu Jiu de Piteşti, pe ruta Drăgăşani. Şi constructorul care lucrează la repararea drumului dintre Câmpulung şi Braşov ar putea fi alungat de pe şantier. „Mai ales de la Fundata, spre coborârea în judeţul Argeş, este destul de rău, numai denivelări”m spune unul dintre şoferii care foloseşte frecvent această rută.

Un alt contract care ar putea fi reziliat este cel pentru cei 16 kilometri de centură ai oraşului Rădăuţi. Valoarea acestuia este de 100 de milioane de lei.

Iar acolo unde se poate, pe şantier vor intra angajaţii CNADNR ca să termine treaba. Aşa se va întâmpla pe centura Sucevei. În acest moment, doar pe 5 din cei peste 12 kilometri din şosea, între Șcheia si Pătrăuţi, se poate circula. Restul este construit în proportie de 85% iar şantierul este blocat de trei ani. Şefii de la Drumuri spun că şi lucrările au fost prost făcute şi trebuie acum consolidate.

Materialele folosite nu sunt de calitate, lucrările executate, de asemenea, nu sunt de calitate. Acea expertiză impune o serie de lucrări de consolidare. Pentru a câştiga timp am dat colegilor mei să facem proiectarea de consolidare în regie proprie. Planul este ca cel târziu în luna mai să se intre cu acele lucrări de consolidare”, spune Cătălin Homor.

Repararea tronsonului dintre Cunţa şi Sălişte, parte a autostrăzii Orăştie-Sibiu este, însă, marea încercare pentru cei de la CNADNR. Lucrările vor fi făcute de angajaţii din regionalele Cluj şi Braşov şi ar trebui să se încheie în vară.

„Eu până nu rezolv problemele de alunecări de teren, de drenare a apelor, şi eliminarea acestui pericol de a veni peste autostradă dealurile, eu nu mai pot să o dau în funcţiune”, spune Mihai Başulescu, fost director general al CNADNR şi unul dintre cei care critică planurile actualei conduceri.

Pe cei 22 de kilometri de şosea de mare viteză nu se mai circulă din septembrie anul trecut.