Sari la conținut

Crăciunul, marea încercare a firmelor de curierat: comenzile s-au dublat sau chiar triplat în ultimele zile

O zi, cel mult două. Atât durează să primiţi un colet, după ce aţi făcut o comandă online. În perioada Crăciunului, sediile firmelor de curierat arată ca nişte furnicare.

Am decis ca tot personalul din această companie să treacă şi să ajute fizic la sortare, astfel că de la directori şi continuând cu ceilalţi funcţionari, cu toţii am coborât în depozit”, afirmă Horaţiu Ciornei, directorul de marketing al unei firme de curierat.

Peste 60.000 de colete ajung zilnic în depozitul acestei firmei de curierat şi tot aici sunt şi sortate, pe această bandă automatizată. Pachetele coboară, apoi, pe 84 de tobogane, în funcţie de destinaţie, de unde sunt urcate în maşini şi apoi ajung la cei care le aşteaptă”, relatează Ştefana Todică, reporter Digi24.

De la depozit, drumul unui colet continuă cu un telefon: „Bună ziua! De la firma de curierat sunt, am un pachet pentru dumneavoastră. Vă găsesc în cinci minute acasă?”.

Edu Constantin este unul din curierii pentru care zilele de dinainte de Crăciun înseamnă o cursă contra cronometru. Livrează zilnic zeci de colete. Ca să lucreze eficient, i-a fost repartizată zona din Bucureşti cuprinsă între Calea Plevnei şi Mogoşoaia.

Curier: Bună ziua! Am un pachet pentru dumneavoastră în valoare de 183 de lei.

Client: Da, este fiica mea, care este destinatar. Şi ce avem înăuntru?

Curier: Nu ştiu, zice aici. Rezervor magic mop.

Client: A! Mop!

Un mop sau o bijuterie, un colet mic sau unul mare, înseamnă aceeaşi răspundere pentru curieri. Pe lângă presiunea timpului, se adaugă aglomeraţia din trafic.

„Nu prea avem timp în perioada aceasta, este foarte aglomerat, numărul de livrări se dublează sau chiar se triplează. Toată lumea îşi comandă cadourile online, nu se mai duce lumea să îşi cumpere din magazin”, spune Edu Constantin, curier.

„Clasic, stai acasă, te uiţi, faci comanda, ai tot timpul, şi apoi vine acasă curierul şi ţi-l aduce”, spune unul dintre românii care și-au făcut cumpărăturile pe internet.

Statisticile din ultimii ani arată că vânzările din mediul online cresc în perioada Crăciunului cu cel puţin 30%.