Sari la conținut

Drumurile nimănui. Pe sute de kilometri de autostradă nu există benzinării sau restaurante

România e codașa Europei, când vine vorba de autostrăzi. Cu nici măcar o mie de kilometri, e departe de statele cele mai bine dotate precum Spania şi Germania care au 16.000, respectiv 12.000 de kilometri de autostradă. Dar nici măcar autostrăzile pe care le avem poate că nu ar merita pe deplin acest nume. Ele suferă grav la capitolul servicii.

De la ieşirea din Constanţa, încep peste 70 de kilometri în care şoferii nu au unde să alimenteze să-şi ia ceva de băut sau de mâncare. Vorbim, practic, despre o porţiune de drum a nimănui formată din varianta ocolitoare a oraşului şi tronsonul de autostradă dintre Constanţa şi Cernavodă.

Șoferii sunt resemnaţi. Fac tot posibilul să alimenteze din timp ca să nu rămână în drum.

Aproape 60 de kilometri de pustietate sunt şi pe A3 între Bucureşti şi Ploieşti. Şoferii nu pot opri nicăieri dacă vor să se relaxeze ori întâmpină probleme.

Situaţia nu e diferită nici în vestul ţării. Pe porţiunile de şosea rapidă construite între Timişoara - Lugoj şi Lugoj - Deva, în total 37 de kilometri.

Pe cei 17 km pe care se poate circula pe Autostrada Lugoj - Deva nu există niciun restaurant unde şoferii pot opri. Au fost amenajate deocamdată parcări şi toalete, însă în acest moment accesul aici este interzis.

Nici macar telefoanele de urgență nu funcționează.

Serviciile pe toate aceste autostrăzi, există la nivel de promisiuni. În august, Compania Nationala de Drumuri spunea că benzinăriile, cel puţin, vor fi construite de îndată ce vor fi concesionate terenurile necesare.