Sari la conținut

Electrica, listată pe bursă. Arhiepiscopia Clujului, printre acționari

Acțiunile la Fondul Proprietatea le avea ca urmare a despăgubirilor primite pentru anumite proprietăți și bunuri confiscate în perioada comunistă.

Sunetul clopoţelului bursier anunţă intrarea la tranzacţionare a acţiunilor companiei Electrica. Câştigurile pe care le pot avea acţionarii pot merge şi până la 20% într-o singură zi. Şi totuşi, la Bucureşti, cea mai mare privatizare pe bursă a unei companii de stat a început timid, în ton cu valoarea acţiunilor care crescuse cu mai puțin de un procent în primele ore. Acțiunile au crescut cu 2% până la final, dar estimările de creștere erau de 10%.

Au fost momente de stângăcie şi printre oficiali. Secretarul de stat din Ministerul Energiei şi preşedintele Bursei au dat impresia că se ignoră, deşi nu a fost deloc aşa.

Premierul a ţinut să fie de faţă la Londra, în momentul în care compania Electrică a intrat pe una dintre cele mai respectate burse din lume.

„Suntem mai bine pregătiţi acum pentru toate provocările, în special în sectorul energetic care apar din cauza relaţiilor proaste pe care Uniunea Europeană le are acum cu Rusia”, a declarat premierul la CNN.

Investitorii se aşteaptă să câştige sume importante din vânzarea acţiunilor, după ce hârtiile de valoare Romgaz au crescut în prima zi cu până la 26 de procente.

Laviniu Beze, un jucător pe bursă, se numără printre cei care au investit o mică avere în Electrica:

„-Investiţia totală cât a fost?

-70.000 de lei... ceva de genul acesta!

-Sunteţi mulţumit?

-Nu am vândut aceste acţiuni, decât o mică parte.”

Lucian Anghel, preşedintele Bursei de Valori Bucureşti, spune că, în opinia sa, este o investiţie mult mai rentabilă decât depozitul bancar.

Reprezentanţii Electrica spun că vor investi cele 444 de milioane de euro obţinute din vânzarea acţiunilor pe bursă în modernizarea reţelelor electrice.

„Reţeaua electrica a filialelor de distribuţie neprivatizate până acum nu a beneficiat de aceleaşi investiţii de care au beneficiat celelalte”, a declarat Alexandra Borislavschi, director la Electrica.

Compania Electrica are 3,6 milioane de consumatori, iar investiţiile de care vorbesc directorii ar trebui să mai reducă numărul penelor de curent, care însumează acum 600 de minute de întreruperi anual.