Sari la conținut

100 de zile de guvernare: Salarii majorate pentru polițiști și măsuri de reducere a deficitului de personal

Creșterea cuantumului brut al salariilor pentru polițiști și pentru angajații din penitenciare, precum și măsurile adoptate în vederea diminuării deficitului de personal sunt câteva dintre realizările executivului potrivit unui document guvernamental.

170630_TUDOSE_GUVERN_10_INQUAM_Photos_Octav_Ganea

FOTO: INQUAM Photos - Octav Ganea

"Am demarat auditarea posturilor din administrația centrală. Responsabilitatea față de banul public înseamnă și un management eficient al resursei umane din sistemul public. Ne-am propus ca termen al acestei analize sfârșitul acestui an. Cuantumul brut al salariilor polițiștilor a crescut cu 10%, începând din luna octombrie a.c., și cu 15% pentru personalul civil. Au crescut cu 10% salariile angajaților din penitenciare", reiese din document.

Conform aceleiași surse, a fost deschis un nou sediu al Serviciului București de Eliberare a Pașapoartelor, cu 23 de ghișee, într-un centru comercial. De asemenea, a început inventarierea tuturor taxelor din România, având ca termen de finalizare sfârșitul acestui an.

"Au fost luate măsuri pentru reducerea deficitului de personal, prin suplimentarea locurilor din școlile de agenți și subofițeri, urmând ca anual să fie pregătiți un număr dublu de absolvenți în școlile MAI. De asemenea, a fost redusă perioada de școlarizare în școlile de agenți de poliție și subofițeri, de la doi ani la un an. Pentru structurile de poliție care acționează în stradă - ordine publică și poliție rutieră - au fost introduse module de pregătire fizică și tactică susținute de instructori din forțele speciale de intervenție și au fost achiziționate, de către Poliția Română, 1.500 de veste anti-înjunghiere și 1.000 veste antiglonț pentru structurile cele mai expuse la riscuri - cele de combatere a crimei organizate și de operațiuni speciale", se menționează în bilanț.

În text se mai subliniază că au fost identificate surse de finanțare în valoare de 600 de milioane de euro pentru dotarea sistemului de intervenții în caz de urgență. Dintre acestea, aproximativ 170 de milioane de euro sunt pentru componenta de aviație iar 430 de milioane de euro merg către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență.

"Am desemnat Inspectoratul General pentru Situații de Urgență să realizeze achiziția centralizată de autospeciale/ambulanțe pentru Serviciul Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare. Achiziția ambulanțelor se va face centralizat - economisim bani și facem posibilă achiziția cât mai rapidă a circa 2.200 de noi ambulanțe", se susține în document.

Altă realizare menționată se referă la bazele punerii în aplicare a Sistemului de avertizare a populației în situații de urgență RO-ALERT. Acest sistem va fi implementat pe teritoriul României în scopul prevenirii pierderii de vieți omenești ca urmare a fenomenelor meteorologice și hidrologice periculoase.

"La rectificarea bugetară am alocat fondurile necesare pentru menținerea în stare operațională a aeronavelor de intervenție", se mai arată în text.

Sursa: Agerpres

Pe aceeași temă