Sari la conținut

Inovații în construirea de autostrăzi. Întâi încep lucrările, apoi se iau avizele definitive

Simținând pe pielea lor ceea ce simt toți românii la momentul la care au nevoie de diferite avize sau autorizații din partea administrației publice, când vor să construiască o casă sau să se racordeze la rețeaua de curent, Ministerul Transporturilor vrea să schimbe sistemul. Aceasta, doar în ceea ce privește construirea de autostrăzi.

Un prim pas este realizarea unui proiect de ordonanță de urgență cu ajutorul căreia scoterea din circuitul agricol al unui teren necesar construirii unei autostrăzi ”va dura nici măcar o zi, de la câteva luni în prezent”, după cum a promis ieri ministrul Transporturilor, Dan Costescu, în vizită de lucru pe șantierele autostrăzilor Transilvania și Sebeș -Turda (A10).

”S-a făcut o listă cu potențiale soluții care s-au materializat într-o ordonanță de urgență care va ajunge cât mai curând pe masa Guvernului. Sperăm să rezolvăm foarte multe probleme din principalele motive de întârziere (...) sunt necesare o mulțime de autorizații (...) scoaterea din circuitul agricol care dura cîteva luni, pe noua procedură nu va mai dura nici măcar o zi. Terenul odată achiziționat va trece direct în cartea funciară cu destinația la care a fost achizițonat ”, a spus joi ministrul.

Ceea ce reprezintă o inovație absolută este posibilitatea obținerii avizelor definitive (de mediu, utilități, etc) până la finalizarea construirii. Autorizațiile de construie se vor lua pe baza unor avize provizorii. ”Pentru toate aceste avize, avizul definitiv se va obține pe calea normală și la termene normale fără a ne opri pe noi de a obține autorizația de construcție și a începe șantierul. Va fi obligația constructorului să pună la dispoziție avizele finale până la data predării șantierului în formă finalizată, adică până la data recepției. Este o regulă generală, simplă care ne va ajuta să progresăm foarte mult, mai ales că se va evita efectul de cascadă, al avizelor înlănțuite”, a spus Costescu.

Situația riscă să nu fie însă simplă căci există multe drumuri naționale reparate sau autostrăzi construite deschise traficului înainte de a fi făcută recepția.