Sari la conținut
News Alert

Mega Image vrea acoperire națională

Glumele despre apariţia câte unui magazin Mega Image la fiecare parter de bloc s-ar putea să nu stârnească prea multe râsete în provincie. Pentru că Mega Image este un comerciant absent în afara Capitalei. Nu are magazine, nici în Banat, nici în Oltenia şi în Moldova.

Cele peste 400 de magazine Mega Image au fost deschise în majoritate în Bucureşti şi Ilfov.

Însă, potrivit Ziarului Financiar, şefii lanţului de supermarketuri vor o expansiune la nivel naţional şi analizează preluarea unui comerciant deja prezent în provincie.

Cei de la Mega Image vor să ajungă în perioada următoare la o reţea de 500 de magazine. Nu sunt însă singurii care au acest obiectv. La 500 de supermarketuri în doi ani vor să ajungă şi rivalii de la Profi.

Cândva membru al aceluiaşi grup Delhaize, care controlează Mega Image, Profi a ajuns în proprietatea unui fond de investiţii polonez şi a avut o politică agresivă de extindere a reţelei comerciale din România.

În prezent are cu doar câteva zeci de magazine mai puţin decât Mega Image, iar bătălia dintre cele două reţele va fi una aprigă în perioada următoare. Profi are deja ceea ce speră să obţină Mega Image: o reţea naţională.

Profi are magazine pe întreg teritoriul ţării, chiar şi în micile oraşe. Şi, în ciuda prezenţei chiar şi în zone în care puterea de cumpărare a localnicilor este redusă, Profi a reuşit să rămână pe profit.

În schimb, Mega Image nu s-a adaptat atât de uşor în provincie. De curând a anunţat că îşi va închide magazinele pe care le deţine în Piteşti din cauză că înregistrau pierderi, în ciuda strategiilor de marketing folosite pentru aducerea lor pe plus.

Prin preluarea unor magazine deja existente în afara Bucureştiului, Mega Image va reduce riscul pierderilor. Iar în lupta cu Profi are şi avantajul puterii financiare a grupului internaţional din care face parte.

Luna trecută, belgienii de la Delhaize, proprietarii lanţului Mega Image, au bătut palma cu olandezii de la Ahold pentru o fuziune în urma căreia va lua naştere un gigant al comerţului, cu afaceri atât în Europa cât şi în Statele Unite. Fuziunea nu numai că nu va stopa dezvoltarea afacerilor din România, ba - din contră - ar putea să o accelereze.