Orgoliu național sau afacere? Tarom reia în 2017 zborurile transatlantice

Data actualizării: Data publicării:
297599606_2645eeae26_b

Flota liniei aeriene naționale se va lărgi până la finele anului cu două aeronave lung-curier care vor opera relații spre China și Statele Unite. Este o problemă de ambiție națională sau un calcul economic? Nu multe linii aeriene își permit aceasta.

Al doilea avion din cele două noi aparate Boeing 737-800 NG va sosi săptămâna viitoare, iar în flota companiei naţionale de transport aerian Tarom vor mai intra alte două avioane de lung-curier pentru destinaţii către China şi Statele Unite, a declarat miercuri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, cu ocazia ceremoniei intrării primului avion nou Boeing în flota companiei, informează News.ro.

La începutul acestei luni, Ministerul Transporturilor a anunţat că Tarom a semnat contractul de achiziţie prin leasing a două aeronave noi Boeing 737-800 NG, având o configuraţie de 189 de locuri. Primul aparat a intrat marţi în flota Tarom, iar al doilea va sosi săptămâna viitoare.

”În flota Tarom, până la finalul anului, vor intra şi alte avioane, dintre care două de lung-curier, care vor opera pe rute spre China şi Statele Unite”, spune Cuc.

Cele două noi avioane Boeing sunt preluate în leasing pe 10 ani de la proprietarul avioanelor, compania Air Lease, după ce linia aeriană Pegasus Airlines, care le-a cumpărat, ar fi renunţat la ele, potrivit reprezentanţilor Tarom.

După 10 ani, Tarom va decide dacă va achiziţiona sau nu cele două avioane, în funcţie de gradul lor de uzură, potrivit directorului general al companiei, Eugen Davidoiu.

Cele două noi avioane Boeing vor opera zboruri către Madrid, Tenerife, Tel Aviv şi Larnaca. Achiziţia Tarom a fost necesară după ce, anul trecut, au fost retrase două avioane Airbus A310, cumpărate în 1992.

Zborurile spre New York: gaură de 10 mil. dolari în 2003

Compania are însă pierderi uriașe iar reluarea zborurilor către China și Statele Unite, după întreruperea lor în 2003 tocmai din cauza pierderilor, nu se știe dacă va fi profitabilă și dacă nu cumva va ajunge să aducă noi pierderi.

Pentru a își acoperi costurile, o cursă transatlantică trebuie să aibă un grad de ocupare spre 90% în condițiile în care gradul mediu de ocupare Tarom este sub 70%, sub media europeană. Zborurile transatlantice presupun cheltuieli sporite la destinație cu cazarea personalului, servicii tehnice, alimentare, catering, bagaje, etc.

În 2003 numai pe relația New York, compania Tarom înregistra pierderi cifrate anual la 10 milioane de dolari. Compania a încheiat anul trecut cu perderi cifrate la 60 de milioane de lei în condițiile în care planul de management prevedea un profit de 147 milioane lei. Comnpania nu a mai adus profit de zece ani.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri