Petrolierele second-hand sunt la mare căutare din cauza războiului din Ucraina. Clienții nu vor să aștepte 3 ani pentru un vas nou

Data publicării:
Petroliere rusești
Moscova şi-a redus dependenţa de serviciile maritime occidentale prin construirea unei "flote fantomă" de petroliere. Foto: Profimedia Images

Invadarea Ucrainei de către Rusia a provocat o creştere explozivă pe un segment al pieţei de transporturi navale, în condiţiile în care creşterea tarifelor pentru utilizarea tancurilor petroliere a determinat companiile să se grăbească să cumpere astfel de nave în loc să le închirieze, transmite Bloomberg.

Restricţiile comerciale impuse Moscovei au modificat livrările globale de carburanţi, blocând mai multe nave pe rutele lungi. Asta a dus la diminuarea ofertei de tancuri petroliere, majorând tarifele de transport şi generând interes pentru navele second-hand. În condiţiile în care cererea a depăşit cu mult oferta, şi având în vedere că durează în medie trei ani pentru a intra în posesia unui nou tanc petrolier, cumpărătorii au fost dispuşi să plătească preţuri semnificativ mai mari pentru aşa-numitele "clean tankers", tancuri petroliere utilizate la transportul de produse rafinate, susţin brokerii consultaţi de Bloomberg.

În total, 184 de tancuri petroliere utilizate la transportul de produse rafinate, cu o valoare de 3,79 miliarde de dolari, au fost vândute în ultimele şapte luni, arată datele culese de VesselsValue. Este vorba de cea mai mare valoare şi cel mai ridicat număr de tranzacţii din ultimii cinci ani, scrie Agerpres.

Săptămâna trecută, de exemplu, un tanc petrolier sud-coreean cu o vechime de 14 ani a fost vândut pentru 19,3 milioane de dolari, cu aproximativ cinci milioane de dolari mai mult decât preţului unui vas similar vândut în luna aprilie.

Valoarea medie a unui tanc petrolier vechi de 15 ani, un indicator de referinţă pe piaţa navelor second-hand, a crescut cu aproape 60% în acest an, susţin analiştii de la VesselsValue. Tarifele pentru tancurile petroliere au crescut pe măsură ce cumpărătorii occidentali au căutat alternative la produsele petroliere ruseşti, astfel că au convenit livrări de pe pieţe mai îndepărtate. Asta înseamnă călătorii mai lungi şi reducerea numărului de nave disponibile.

Chiar dacă tarifele de transport au mai scăzut recent, este posibil ca proprietarii de nave să continue să obţină venituri mari pentru restul anului, susţine Anoop Singh, analist la Braemar ACM Shipbroking.

Editor : V.M.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Rusia a declanșat un război electronic de bruiaj pe teritoriul României. Ce înseamnă asta şi cum ne afectează
Digi FM
Jennifer Lopez și Ben Affleck, apariție surprinzătoare după zvonurile de divorț. De ce locuiesc separat?
Pro FM
Anghel Damian, adevărul despre începutul relației cu Theo Rose, după despărțirea de Lia Bugnar: „Am fost...
Film Now
Fiica Siennei Miller, prima apariție pe covorul roșu. Puștoaica de 11 ani seamănă leit cu mama sa celebră
Adevarul
Scrisoarea emoționantă a unor copii care suferă de boli incurabile, către un medic
Newsweek
Nouă fază dură a războiului din Ucraina. Rusia atacată cu arme din Vest de soldați antrenați de NATO
Digi FM
Ce avere are Tavi Colen. Artistul deține pe dealul Mitropoliei o casă și un teren de 1000 mp
Digi World
De câte ori purtați o pijama înainte de a o pune în coșul de rufe? Cât de des ar trebui să spălăm hainele cu...
Digi Animal World
Reacția unei pisici când o șopârlă își desprinde coada pentru a scăpa din ghearele ei: „Nu știe ce s-a...
Film Now
Kevin Costner, apariție rară alături de cinci dintre cei șapte copii ai săi, la Cannes. Actorul, în lacrimi...
UTV
(FOTO) Jennifer Lopez si Ben Affleck, prima aparitie impreuna dupa zvonurile divortului. Vezi cum au fost...