Sari la conținut

Piaţa second-hand de lux, inventată în China, se extinde în Occident. A ajuns la o valoare de 3 miliarde de dolari

Pentru articolele la mâna a doua, tariful poate fi chiar şi de trei ori mai mic decât la cele noi. Posibilitatea de a purta haine de marcă la preţuri de chilipir a creat o piaţa globală de 3 miliarde de dolari şi cu şanse mari de creştere.

„Am vorbit de multe ori cu prietenii mei despre asta şi sunt foarte mulţi oameni care cumpără la mâna a doua. Nu toţi îşi permit să cumpere articolele noi", Laura Benzazon, fashionista.

Cerere există din plin si au început să răsară şi magazinele second-hand de lux. Aici clienţii lasă în medie 750 de euro dar măcar ştiu sigur că nu sunt înşelaţi.

Noi aducem în acelaşi loc cumpărătorii şi vânzătorii de haine de lux la mâna a doua. Odata ce se face vânzarea, experţii noştrii autentifică produsele şi se asigură că se potrivesc cu descrierea comerciantului", a spus Yann Le Floch, fondator Instant Luxe.

Cum produsele contrafăcute devin din ce în ce mai sofisticate, magazinele online depind total de un ochi antrenat care poate depista şi cele mai mici diferenţe. Dominique e unul dintre experţii celei mai mari case de licitaţii din Franţa dar în paralel câştigă şi din serviciile oferite magazinelor second hand.

Fără îndoială, pielea este perfectă. Semnăturile sunt perfecte. Finisajul e impecabil. Are toate semnele distinctive ale unei genţi Hermes originale", a declarat Dominique Chombert, expert în haine de piele.

Piaţa luxului la mâna a doua oferă oportunităţi uriaşe celor care vor să facă bani din modă. La 50 de ani, Cecile şi-a dat demisia de la vechiul loc de muncă şi s-a reprofilat pe vânzarea de haine folosite. Şi-a transformat apartamentul în depozit cu articole de marcă pe care le cumpără de pe internet şi le vinde mai departe.

„Îmi trăiesc visul. Îmi place când îmi spun clientele că şi-au cumpărat primul lor Chanel. E fantastic să vezi cum visul unei femei devine realitate", a spus Cecile Quintin, broker bunuri de lux.

Şi e un vis chiar foarte profitabil. Din fiecare vânzare, îi rămâne un profit de aproape 30%. Având în vedere preţurile totuşi piperate ale produselor, câştigurile sunt semnificative, poate chiar mai mari decât un salariu.