Schimbarea proiectului de la magistrala 6 îndepărtează România de Euro 2020

Data actualizării: Data publicării:
metrou

Lucrările la metroul către Otopeni, pentru care România are o parte din banii necesari de cinci ani, n-au început nici acum, dar autorităţile vor să schimbe traseul. Din acest motiv, România ar putea pierde organizarea a patru meciuri de la Campionatul European din 2020. Linia nu va mai pleca din Piaţa Victoriei, ci din staţia 1 Mai. Proiectul lansat în dezbatere publică de Ministerul Transporturilor prevede şi exproprieri de terenuri, pentru care statul ar urma să plătească despăgubiri totale de 26 de milioane de euro.

ACTUALIZARE: În ședința Consiliului Municipiului București a fost votat Planul Urbanistic Zonal (PUZ), prin care s-a stabilit practic traseul liniei de metrou. Prima stație va fi 1 mai și ultima Aeroportul Henri Coandă. 


 

Magistrala 6 de metrou va traversa sectorul 1 al Capitalei, dar punctul de plecare va fi din cartierul Griviţa, nu din Piaţa Victoriei, conform planului iniţial.

Traseul începe de la staţia 1 Mai şi continuă spre zona Bucureştii Noi. Linia de metrou traversează apoi Romexpo şi Piaţa Presei Libere. Continuă apoi spre Gara Băneasa până în Otopeni.

Noul act normativ al Ministerului Transporturilor prevede şi că metroul va avea în total 12 staţii, faţă de 19.

Documentul prevede exproprieri pe o suprafaţă de aproape 226.000 de metri pătraţi. 26% din teren este în proprietate privată.

Cea mai mare suprafaţă ce urmează a fi expropriată este a Camerei de Comerţ şi Industrie a Românei prin Romexpo. Sunt 14.000 mp pentru care statul ar urma să achite peste 9,3 milioane de euro.

Pe lista despăgubirilor mai figurează şi un teren, care a fost administrat de o companie înfiinţată de Puiu Popoviciu. Omul de afaceri a fost condamnat în primă instanţă la 9 ani de închisoare, pentru că ar fi obţinut ilegal pământul. O decizie definitivă urmează să stabilească ce se întâmplă cu terenul respectiv.

Baneasa Investment ar putea primi despagubiri în valoare de 1,6 milioane de euro pentru mai multe parcele. Terenurile sunt în partea de nord a orașului București si se învecinează cu DN1 București-Ploiești.

Statul va achita în total despăgubiri de 26 de milioane de euro, adică o medie de 450 de euro pe metru pătrat.

Se aproprie de o valoare reală, încât pe viitor să evite eventualele contestaţii din cauza proprietarului şi să nu blocheze din acest motiv proiectul”, spune Dragoş Vîlceanu, preşedintele Asociaţiei Brokerilor Imobiliari.

Nu toţi cei vizaţi de exproprieri sunt gata să-şi părăsească locuinţele.

- Păi demolează o casă, două familii, pentru ce? Acuma în iarna ne demolează?

- Eu am 65 de ani, mai fac casă?

România a pierdut 1,5 milioane de euro pentru că n-a început până acum construcţia magistralei 6. E vorba de penalitaţi de întârziere pentru un împrumut luat în urma cinci ani de la Guvernul Japoniei.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri