Sari la conținut

Sol fertil pentru creşterea consumului

Ultimul raport de cercetare al companiei GFK arată că veniturile suplimentare au şanse mari să fie cheltuite. E astfel un sol fertil pentru creşterea consumului.

Bugetul de cheltuieli e mai mare, dar raportul arată că românii se gândesc foarte serios la cum să își prioritizeze achiziţiile. Totuși rezultatul e că mare parte din bani merge în telefoane și electronice.

Impactul asupra afacerilor e deja vizibil. De pildă, în ultimul trimestru al anului trecut piaţa bunurilor de folosință îndelungată a crescut cu aproape 14% faţă de anul precedent.

Cel mai mult a crescut piața electronicelor, cu aproape un sfert, în vreme ce segmentul Telecom a avansat cu 19 procente. Potrivit companiei de cercetare de piață GFK, în cele trei luni românii au cheltuit aproape 150 de milioane de euro pe electronice.

Încasările în piața Telecom au fost de circa 200 de milioane de euro, iar mare parte din vânzări au venit din segmentul telefoanelor inteligente.