Sari la conținut

Autoritatea de Achiziții respinge din nou licitația pentru Centura Bacău

Autoritatea Națională de Achiziții Publice (ANAP), instituție care aprobă documentațiile de licitație, a respins a doua oară în utima lună dosarul procedurii pentru Centura Bacău, înaintat de către Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNAIR).

Sursa foto: desteptarea.ro

Compania Națioonală de Administrare a Infrastructurii Rutiere, entitate de la care toți românii așteaptă realizarea a sute de kilometri de drumuri și de autostrăzi noi, reușește cu greu să realizeze în mod corect documentațiile de licitație, darămite să și contruiască repede și bine obiectivele respective.

Pentru a doua oară în ultima lună ANAP a respins miercuri documentația pentru construirea unei centuri ocolitoare a municipiului Bacău. Traversarea acestuia este un coșmar pentru toți automobiliștii care vor să ajungă în nordul Moldovei pe DN 2.

Proiectul nu va fi gata prea curând. ”Vă anunțăm că la data de 06.12.2017 Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizitiilor Publice a respins publicarea documentației de atribuire cu numarul 304755 și denumirea Proiectare și executie Varianta de ocolire Bacău, transmisă de dvs. spre publicare la data de 28.11.2017. Aveți în vedere retransmiterea documentației de atribuire, în vederea evaluării”, se arată într-un documentat postat pe pagina de Facebook deschisă de angajați ai CNAIR.

”Documentația nu corespunde tehnic, nici legal. Modul de prezentare a documentației încalcă legea 98 din 2016 a achizițiilor publice”, a explicat un membru al grupului de discuție CNAIR de pe Facebook.

Compania se chinuie de ani buni să realizeze centura. În 2013 contractul a fost atribuit firmei turce Eko Insaat Ve Tikaret la puțin timp după ce premierul de atunci, Victor Ponta, a făcut o vizită oficială în Turcia. Turcii nu au reușit să ajungă cu proiectul nici măcar la 5%. CNAIR a prezentat rezilierea contractului drept un fel de succes, în noua formă centura urmând să fie realizată la profiul de autostradă, nu de drum expres, cum era prevăzut inițial.

Situația traficuluila traversarea Bacăului nu este unică în România. ”Se întâmplă la fel și la Slatina, Balș sau Filiași. Balșul se traversează în o oră, deși este un oraș care are doi kilometri lungime”, explică angajatul care a postat documentul ANAP.