BERD ne împrumută 300 milioane euro pentru metroul spre Otopeni

Data publicării:
aeroportul bucuresti otopeni henri coanda FB

Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) a lua decizia finală în ceea ce priveşte alocarea unei sume de circa 300 milioane de euro pentru magistrala de metrou M6, care va lega Bucureştiul de aeroportul Henri Coandă.

La finalul lunii decembrie, ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a anunţat că BERD va finanţa cu 300 de milioane euro realizarea liniei de metrou M6, care va lega Bucureştiul de aeroportul Henri Coandă, proiectul de 1,391 miliarde euro având finanţarea asigurată după ce Comisia Europeană a acceptat cererea de finanţare.

”Astăzi, reprezentanţii BERD-ului ne-au dat o veste foarte bună, că au luat decizia finală la Londra pentru alocarea a 300 de milioane de euro pentru magistrala de metrou M6”, a afirmat Stroe luni.

Alt împrumut de peste 300 milioane euro, pierdut

Proiectul a trezit în trecut și interesul japonezilor carfe ne-au oferit posibilitatea unui important împrumut, pierdut însă.

La data de 10 martie 2010, Guvernul României a contractat cu Banca Japoniei de cooperare (JICA) un împrumut în valoare de 41,87 milioane yeni (aproximativ 370 milioane euro la cursul curent de la acel moment) dedicat exclusiv proiectului magistralei 6 de metrou. Partea română nu a folosit banii și ca urmare acest împrumut a fost pierdut.

Proiectul magistralei de metrou mai este conteestabil din două puncte de vedere. Traseul ales va face ca o persoană care vrea să ajungă în centrul Capitalei să fie nevoită să schimbe metroul de 2-3 ori. Proiectul are o valoare uriașă.

Banii care vor fi cheltuiți ar fi fost economisiți și ar fi putut folosi la alte proiecte importante dacă în loc de o linie completă de metrou ar fi fost construit un terminal de cale ferată în incinta Aeroportului Otopeni și o linie ferată modernizată între acesta și gara Balotești până unde ajunge în prezent rețeaua. Capitale ale unor țări precum Austria, respectiv Viena, se bazează pe legături feroviare între aeroporturi și centrul capitalei, iar calitatea serviciilor de transport oferite rămâne una superioară.

Foto: CAT, trenul care leagă centrul Vienei de aeroport. Capitala Austriei nu are linie de metrou spre aeroport

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
A murit un nume uriaș al României. Lasă în urmă multă tristețe, însă numele lui Rodion Gheorghiță va dăinui...
Digi FM
Rețeta specială de sarmale a Nadiei Comăneci. Ce bucate tradiționale face fosta gimnastă de Paște: „Am...
Pro FM
Dua Lipa și iubitul ei, Callum Turner, fotografiați pe străzile din New York. Cei doi nu-și pot ține mâinile...
Film Now
Adevărul despre viața lui Johnny Depp, la aproape doi ani de la procesul cu Amber Heard: „Nu există...
Adevarul
Locul fascinant de la malul Dunării care atrage ca un magnet turiștii: „Atâția bujori înfloriți nu am văzut...
Newsweek
De unde vine expresia „pe vremea lui Pazvante Chioru"? Ce înseamnă? Legătura cu haiducul Iancu Jianu
Digi FM
Mihai Mărgineanu, șocat de ce a văzut în Vama Veche, în mini-vacanța de 1 Mai: „Voi știți ce mai fac copiii...
Digi World
O iluzie optică a făcut vâlvă pe rețelele sociale. Poți să ”vezi” cele trei creaturi din imagine în 15...
Digi Animal World
Un câine s-a trezit în miezul nopții ca să păzească jucăriile spălate și lăsate la uscat în balcon: ”Se temea...
Film Now
Fiica cea mare a lui Bruce Willis, noi dezvăluiri despre starea de sănătate a actorului: „Ce mi se pare...