Sari la conținut

CFR: Viteza trenurilor va crește de la 50 la 120 km/h pe coridorul IV

Accelerarea lucrărilor de infrastructură din acest an va scurta semnificativ durata unei călătorii cu trenul pe porţiunea românească a Coridorului IV paneuropean, care face legătură între Turcia şi Germania, astfel că trenul va deveni o optiune în rândul publicului, a declarat directorul general al CFR SA, Marius Chiper. CFR SA, cunoscută şi ca CFR Infrastructură, este compania care administrează infrastructura de cale ferată din România, scrie News.ro.

gara de nord tren- CFR -agerpres-4.9.2015

Coridorul IV pan-european, lung de circa 2.000 de kilometri, face legătura între oraşele germane Dresda şi Nurnberg şi metropola turcească Istanbul, cu trecere prin Cehia, Austria, Ungaria, România şi Bulgaria.

Porţiunea românească a coridorului IV are circa 800 de kilometri, fiind cuprinsă între Curtici, judeţul Arad, şi Constanţa, pe traseul Curtici-Arad-Simeriu-Coşlariu-Sighişoara-Braşov-Bucureşti-Constanţa.

Însă lucrările pe tronsonul Simeria-Sighişoara, parte din coridor, au întârziat mai mulţi ani, dar în 2016 acestea au accelerat, iar redeschiderea circulaţia pe anumite segmente feroviare va fi făcută încă din primul trimestru al anului viitor.

„Începând cu noul mers al trenurilor, ce va fi implementat în luna decembrie 2016, se are în vedere într-o primă fază ridicarea vitezelor de circulaţie de la 50 km/h, cât este în prezent, la 120-140 km/h, viteză care va contribui direct la reducerea duratei de călătorie”, a spus Chiper, pentru News.ro.

Lucrările pe partea românească a coridorului paneuropean au acelerat în ultimul timp, la presiunea Comisiei Europene, care finanţează mare parte din lucrări.

Cu toate acestea, lucrările sunt mult întârziate, astfel că viteza pe porţiunea românească a coridorului rămâne cea mai mică de pe traseul paneuropean. 

Compania care gestionează infrastructura feroviară a României, inclusiv cea de pe coridorul IV, este CFR SA.

Compania a finanţat în ultimii ani din surse proprii lucrări de reparaţii şi investitii în infrastructură feroviară, lucrări care au contribuit la reducerea numărului de restricţii de viteză pe întreaga reţea, de la 596 de restricţii înregistrate în anii anteriori, la 187 de restricţii în 2016.

În primele opt luni din acest an, CFR SA a înregistrat un profit brut de 227 milioane lei (50,4 milioane euro), potrivit raportului financiar preliminar al companiei.

Evoluţia financiară pozitivă s-ar putea menţine până la finalul anului, estimează şeful CFR SA. 

Veniturile estimate pentru acest an sunt de 2,65 miliarde lei (590 milioane euro).

În prezent, potrivit raportului financiar, compania nu înregistrează datorii la bugetul de stat, la bugetele locale şi nici datorii rezultate din activitatea curentă a companiei.

Arieratele comerciale, reprezentate de datorii neplătite la timp către alte firme, s-au redus la 97,4 milioane lei în primele opt luni ale anului, în condiţiile în care în anii anteriori datoriile au atins chiar şi nivelul de un miliard de lei.