Sari la conținut

Decizie a CNSC la contestația chinezilor la podul de la Brăila

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins a doua oară contestația chinezilor nemulțumiți de faptul că uriașul contract de infrastructură rutieră pentru podul de peste Dunăre de la Brăila a fost acordat asocierii italo-japoneze Astaldi-IHI.

Chinezii de la China Communications Construction Company (CCCC), China Road and Bridge Company, Euro Construct Trading 98 (România) și Eptisa (Spania) au ratat a doua șansă de a pune mâna pe bănosul contract de construire a aproape doi kilometri de pod peste Dunăre la Brăila, între județele Brăilă și Tulcea.

CNSC a respins zilele trecute contestația asocierii CCCC prin care aceasta a solicitat anularea deciziei Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) de a acorda contractul firmelor italiană Astaldi și japoneză IHI.

La rândul lor, Astaldi-IHI au cerut prin avocații lor ca membrii completului de judecată al CNSC să stabilească indamisibilitatea ofertei chinezilor și acces liber la dosarul achiziției publice. CNSC a respins cererea CCCC care in această licitație sunt asociați cu patronul de la Golden Blitz, regele asfaltului Dan Beșciu. CNSC a stabilit că cererea italienilor rămâne fără obiect.

Chinezii mai au o singură șansă pentu a lua contractul, anume deschiderea unei acțiuni la Curtea de Apel București. Cererea lor poate fi depusă în zece zile de la decizia CNSC, deci până la finele acestei luni. Surse juridice afirmă că CNAIR are și acum posibilitatea semnării contractrului de execuție cu Astaldi-IHI, dar că probabil va aștepta decizia CA căci probabil CCCC va deschide acțiune la CA.

CNAIR a anunţat că adjudecatarul licitaţiei pentru proiectul investiţional “Pod suspendat peste Dunăre Brăila - Tulcea” este asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd (Japonia) pentru suma de 1,99 miliarde lei, fără TVA. 

Câştigătorul licitaţiei va trebui să proiecteze şi să construiască podul suspendat, care, de altfel, reprezintă principala structură a proiectului, plus două viaducte a câte 110 metri lungime, un drum principal cu o lungime de aproape 19,1 km şi un drum de legătură cu DN22 (Smârdan-Măcin), în lungime de 4,328 km.

Podul suspendat va avea o lungime totală de 1,97 kilometri, o deschidere centrală de 1.120 metri şi două deschideri laterale de 489,65, respectiv 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundaţii maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigaţie pe fluviu. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.

Lăţimea totală a podului va fi de 31,7 metri, din care calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,5 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lăţimi de câte 2,8 m fiecare.

Durata contractului este de 4 ani, din care un an pentru proiectare şi restul de 3 pentru execuţie. Mai trebuie adăugat că perioada de garanţie a lucrărilor va fi de 10 ani.