Sari la conținut

Ministerul Transporturilor deschide luni 15 kilometri de autostradă

Compania de Autostrăzi, subordonată Ministerului Transporturilor, deschide azi traficul pe o porțiune din lotul 2 al autostrăzii Lugoj Deva, cu o lungime de 15 kilometri. Porțiunea deschisă este neterminată și reprezintă jumătate din a patra parte din întregul sector Lugoj-Deva, care trebuia deja terminat.

AUTOSTRADA N19 (fara zoom ) agerpres_8579769

Foto: Agerpres

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) informează că luni se va deschide circulația rutieră pe autostrada Lugoj – Deva, Lot 2 km 27+620 - km 56+220, sectoarele A, B, C și Nodul Rutier Margina”, spune compania într-un comunicat.

Sectoarele menționate se întind între km 27 și km 42 și însumează 15 kilometri din lungimea totală de 29 de kilometri a acestui segment. Întreaga autostrada Lugoj Deva are o lungime de 72 de kilometri însă lucrările au întârzieri majore. Lucrările la lotul 2 au fost începute în 2013 însă potrivit ultimelor informații vor fi încheiate în martie 2020 deci după șapte ani de lucrări. O situație din luna februarie avansa un stadiul de execuție de 58% pentru întregul lot 2 din Lugoj Deva.

Nici măcar sectoarele deschise luni nu sunt definitivate. Ultima situația a lucrărilor, din urmă cu o lună, arăta că este vorba de lucrări care mai trebuiau făcute precum mai mulți kilometri de șanțuri destinate scurgerei apelor, structuri casetate de beton, drumuri de întreținere, inclusiv un pasaj peste un drum județean, etc.

Manuela Dumitru, consilier de presă al directorului general CNADNR, nu a putut preciza luni dacă toate aceste lucrări sunt terminate. În absența respectării termenelor de deschidere a autostrăzilor și a respectării graficelor de execuție, s-a împământenit în România practica deschiderii unor autostrăzi fără ca lucrările să fie încheiate. Cel mai celebru caz este cel al autostrăzii Sibiu Orăștie deschis în noiembrie 2014, în pofida faptului că firma italiană Impregilo avertizase CNAIR că că lucrările nu sunt terminate și că deschiderea circulației este riscantă. Uneori contractele de execuție ale unor drumuri naționale sau autostrăzi au fost reziliate inclusiv după ce acestea au fost deschise traficului.