Sari la conținut

Ministrul Transporturilor vrea să reformeze Autoritatea Feroviară Română

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, i-a cerut, joi, noului director general al Autorităţii Feroviare Române (AFER), Dragoş Floroiu, numit în funcţie în urmă cu două zile, să reformeze instituţia şi să implementeze practicile europene din domeniul feroviar, pentru a contribui la revigorarea transportului pe cale ferată din România, potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Transporturilor, informează News.ro.

Ministrul Transporturilor a efectuat joi o vizită de lucru la AFER, unde a purtat discuţii cu echipa condusă de noul director general.

„Ministrul Transporturilor a solicitat noii conduceri să reformeze Autoritatea Feroviară Română, astfel încât să poată fi implementate cu succes practicile europene ce decurg din Pachetul IV Feroviar care facilitează crearea unui spaţiu feroviar unic european. Astfel, va fi posibilă revigorarea transportului feroviar şi prin aceasta, stimularea economiei naţionale”, se precizează în comunicatul ministerului.

Actualul şef al AFER, Dragoş Floroiu, a fost anterior inspector şef în cadrul instituţiei, dar şi director al Organismului de Investigare Feroviar Român (OIFR).

Autoritatea Feroviară Română, aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, este organismul care asigură autorizarea în materie de siguranţă a administratorilor de infrastructură feroviară şi acordă licenţierea şi certificarea în materie de siguranţă a operatorilor de transport feroviar.

AFER asigură controlul şi inspecţia de stat în transportul feroviar şi cu metroul, dar şi activitatea specifică tip registru feroviar, constând în principal în înmatricularea materialului rulant şi în evidenţa infrastructurii feroviare publice.

Revigorarea transportului feroviar dorită de ministrul Transporturilor nu pare a fi posibilă atât timp cât starea căii ferate este deplorabilă în raport cu standardele europene. Viteza comercială este de aproximativ 40 kilometri la oră pentru călători și 20 de kilometri la oră pentru traficul de marfă. În fiecare an devin scadenți la reparații capitale 370 de kilometri de cale ferată, însă bugetul CFR SA prevede fonduri pentru repararea a 5-15 kilometri.

Numirea noului șef al AFER vine după ce fostul director general al AFER, Gelu Dae, a fost trimis în judecată sub control judiciar într-un dosar în care mai sunt cercetați oameni de afaceri din domeniul reparației de echipament rulant și angajați CFR. Gelu Dae, absolvent al unei facultăți particulare de filozofie și jurnalistică, a fost trimis în judecată pentru infracțiunea de favorizare a infractorului, într-o afacere de reparare a unor automotoare.