Sari la conținut

Expropriat din greșeală pentru autostradă

Un locuitor al comunei Lăpugiu de Jos va fi expropriat din greșeală pentru realizarea autostrăzii Lugoj-Deva, cu toate că aceasta trece la un kilometru de terenul său. Pur și simplu, Compania de Drumuri a scris un 7 în loc de 8 pe numărul său cadastral.

Foto: Înlocuirea din greșeală a unui 8 cu un 7 de către Compania de Drumuri dă bătăi de cap în mod gratuit românilor 

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) îl va expropria pe Ioan Runcan, locuitor al comunei Lăpugiu de Jos din județul Hunedoara pentru realizarea autostrăzii Lugoj Deva, cu toate că pământul acestuia se află la aproximativ un kilometru mai la nord de traseul autostrăzi. În zona comunei nu există niciun nod rutier, însă exproprierile au fost făcute pentru realizarea descărcării Holdea aflată câțiva kilometir buni mai la vest.

Potrivit Hotărârii de Guvern de expropriere, 459/2017, Ioan Runcan urmează să fie expropiat de 61 de metri la numărul cărții funciare 61735, teren pentru care va primi 56 de lei și 12 bani. Numărul corect al cărții funciare este 61835, spun membri ai forumului peundemerg.ro care au sesizat cazul

”Din ciclul "unde dai și unde crapă..." 61735 chiar există și tot în UAT Lăpugiu de Jos. Ce șoc va avea proprietarul când va fi anunțat de expropriere pentru autostradă (...) Au ratat "ținta" cu câțiva kilometri”, spune ironic un membru al forumului.

Ministerul Transporturilor a fost informat de greșeală. Degeaba

Ceea ce este regretabil este faptul că greșeala a fost sesizată încă de acum câteva luni Ministerului Transporturilor. Persoanele care au sesizat eroarea au fost asigurate că aceasta va fi îndreptată, fapt care nu s-a întâmplat. ”Anul trecut în decembrie, imediat dupa apariția proiectului de HG pentru aceste ultime exproprieri la Holdea pe site-ul MT, NGC (un membru al forumului – n.red) mi-a transmis că s-a strecurat o mică greșeală în anexa cu lista terenurilor expropriate, acel 61735 în loc de 61835. Am verificat, am văzut că e așa și am sunat la MT și la CNAIR să le spun să facă și ei o verificare și în cazul în care într-adevăr e greșit, să corecteze. Am fost resunat din ambele direcții și mi s-a confirmat greșeala, cu promisiunea că se va corecta (..). Azi, dupa 7 luni în care această documentație s-a tot plimbat pe la diferite ministere, s-au solicitat clarificări, s-au facut observații, corectări etc, într-un final apoteotic ce vedem? Greșeala e tot acolo”, spune forumistul care a reclamat eroarea.


Topograful: Greșeală de redactare la Monitorul Oficial

Întrebată de Digi24.ro, secretara Primăriei Lăpugiu de Jos a confirmat eroarea. ”Am vorbit cu topograful și mi-a zis că este greșeală de redactare in Monitoru Oficial. Inițial, în situațiile trimise de ei așa a fost cu ”8” (adică 61835 în loc de 61735 – n.red.), mi s-a zis că ne va trimite situațiile pe care le-am semnat și noi, e vorba de același număr de parcelă dar au greșit ei când au scris cadastralul. Corect e 61835, care corespunde cu parcela 3536”, spune secretara Primăriei Lăpugiu de Jos.

Ea adaugă că au mai fost astfrel de cazuri și că soluționarea acestora este complicată. ”Este un pic cam complicat. Am avut acum trei ani ceva probleme, greșeli de parcelă și când e vorba de HG trebuie făcută erată pe o durată de 3-4 ani nici nu știu dacă s-a publicat erata aia”, spune ea.

Expropriatul de pomană, respectiv hunedoreanul Ioan Runcan, nu a putut fi contactat pentru a își exprima opinia privind situația în care se găsește.