Sari la conținut

Zborurile de linie ar putea reveni pe Băneasa

Aeroportul Băneasa s-ar putea redeschide la finalul anului viitor. Asta pentru că Otopeni face cu greu faţă numărului mare de pasageri. Până atunci, însă, trebuie amenajat noul terminal pentru ca acesta să poată prelua 350 de mii de pasageri pe an. Din 2012 pe aeroportul Băneasa aterizează doar avioanele VIP, aeronavele cu demnitari la bord şi zboruri de urgenţă.

Cursele de linie ar trebui să se amestece de la finalul anul viitor printre avioanele particulare ale oamenilor importanţi, care aterizează acum la Băneasa ca să nu piardă timp. Zafar Sheikh a pornit o afacere în România şi vine în ţară pentru că trebuie să angajeze cam 250 de ingineri. Pentru el, timpul înseamnă bani, iar aeroportul Băneasa este aur.

Intrăm direct, biroul de imigrări este chiar aici, iar apoi maşina ne duce direct la avion”, spune Zafar Sheikh, om de afaceri.

De la sfârşitul anului viitor, omul de afaceri ar putea găsi pe pista din Băneasa şi avioane de linie. Motivul: aeroportul Otopeni nu mai face faţă fluxului mare de pasageri.

„Va trebui să considerăm al doilea terminal, dar trebuie să avem o soluţie tranzitorie şi acesa soluţie tranzitorie ar putea trece prin redeschiderea temporară a traficului pe Băneasa ”, afirmă Sorin Buşe, ministrul Transporturilor.

Pentru asta, însă, mai întâi trebuie terminate lucrările la terminalul aeroportului Băneasa. Deocamdată abia a fost lansată licitaţia de proiectare a unui spaţiu care să preia cam 350 de mii de călători. În primele 9 luni ale acestui an, pe acest aeroport au ajuns aproape 4,000 de pasageri.

Aeroportul Băneasa a fost folosit până acum patru ani de curse low-cost, dar acestea au fost mutate la Otopeni pentru că localnicii din zonă se plângeau de zgomot. Două milioane de călători tranzitau la acel moment această aerogară.

Acolo e puţin probabil să opereze o companie care are tarife mici, ci este mai probabil să opereze o companie care vine cu aerionave cu mai multe locuri la business, cu mai mult confort pentru pasageri şi cu preţuri pe măsură”, precizează Valentin Iordache, director în Compania Naţională Aeroporturi Otopeni.

Redeschiderea aeroportului Băneasa pentru companiile de linie este una dintre soluţii pentru ca aeroportul Otopeni să devină mai aerisit. La orele de vârf, se formează cozi la controlul de securitate şi la punctele de control frontieră, deşi a fost suplimentat numărul ghişeelor. În plus, săptămâna viitoare vor fi deschise încă 4 porţi de îmbarcare.

Avem pe Henri Coandă capacitate de procesare pe ora de vârf este de 4.500 de pasageri pe ambele fluxuri. Am avut situaţii în care au trebuit procesaţi peste 6.000-6.500 de pasageri”, afirmă Valentin Iordache, director în Compania Naţională Aeroporturi Otopeni.

În condiţiile în care în primele 9 luni pe aeroportul Otopeni au ajuns cu aproape 17% mai mulți pasageri ca anul trecut, oficialii aeroportului se aşteaptă ca la finalul anului numărul acestora să sară de 10 milioane 700 de mii.

Planul de dezvoltare al aeroportul Otopeni, principala poartă aeriană a României, prevede investiţii de peste 800 de milioane de euro în următorii ani. Un sfert dintre aceşti bani ar urma să intre în construirea unui nou terminal de pasageri.