Sari la conținut

Un nou retailer de modă vine în România şi intră în luptă cu Zara şi H&M

 

FOTO: Gulliver/ Getty Images

„Piaţa românească este una dintre cele mai importante destinaţii de retail pentru noi. Potenţialul său, alături de nivelul de dezvoltare şi de modernizare din ultimii ani, este impresionant şi promiţător”, a declarat directorul general al Teren Management Europe, Alexandros Doukas.

Magazinul Forever 21 din ParkLake va avea o suprafaţă de 1.600 metri pătraţi, ce va fi dispusă pe două etaje.

Lansarea Forever 21 în România este parte din expansiunea extensivă a Teren Management Europe, francizat exclusiv al brand-ului „Forever 21” în nouă ţări din Europa. Până la sfârşitul lui 2016, compania plănuieşte să deschidă magazine în cinci ţări: Republica Cehă, Polonia, Portugalia, România şi Slovacia.

Fondat în 1984, în Los Angeles, Forever 21 operează peste 750 de magazine, în 47 de ţări.

Piaţa locală de îmbrăcăminte, încălţăminte şi echipamente sportive, evaluată la circa 16 miliarde de lei, este dominată de spaniolii de la Inditex, suedezii de la H&M şi olandezii de la C&A, care fac afaceri de jumătate de miliard de euro în România şi controlează 15% din piaţă.

Aproape un sfert dintre români îşi cumpără îmbrăcăminte o dată la două-trei luni. Caută chilipiruri mai ales în magazinele lanţurilor de modă mari şi cunoscute din centrele comerciale, unde pot să şi mănânce sau să vadă un film.

Tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani se lasă cel mai des convinşi de marii comercianţi internaţionali să-şi cheltuiască banii pe haine şi încălţăminte, uneori chiar mai des de o dată pe lună, arată un studiu GfK.

Outleturile, aşa-zisele magazine-uzină, sunt şi ele destul de vizitate. E adevărat, pe rafturi sunt colecţii mai vechi ale brandurilor cunoscute, dar şi preţurile afişate sunt cu până la 70% mai mici decât cele din magazinele obişnuite

Întrebaţi despre suma pe care au cheltuit-o pe îmbrăcăminte sau încălţăminte în ultima lună, peste 15% dintre orăşeni au declarat că au cheltuit peste 200 de lei într-o sesiune de shopping, media fiind ridicată de către bucureşteni – 22% dintre ei au făcut achiziţii care depăşesc această valoare.

Acelaşi studiu arată că vânzările online de articole vestimentare sunt mult mai bine reprezentate în Bucureşti (11%), faţă de restul ţării, unde îşi cumpără des haine din online doar 5% dintre respondenţi.