După 90 de ani, General Motors pierde prima poziție pe piața auto din SUA

Data actualizării: Data publicării:
Mașini Toyota stau în parcare
2021 a fost primul an după 1931 când General Motors nu a mai fost lider pe piaţa auto din SUA. Foto: Profimedia Images

Gigantul american al industriei auto, General Motors, nu mai este producătorul cu cele mai multe mașini vândute în SUA, după ce a dominat piața auto americană timp de 90 de ani, scrie BBC. Au fost depășiți de un competitor din afara Americii care a reușit să vândă cu 100.000 de mașini mai multe în 2021.

Primul loc a fost luat de Toyota, care a vândut 2,3 milioane de mașini, peste cele 2,2 milioane de mașini vândute de General Motors (GM). În timp ce compania japoneză a avut o creștere de 10% față de anul 2020, americanii au vândut cu 13% mai puține mașini în 2021.

Este prima dată din anul 1931 când GM nu a mai fost lider de vânzări pe piaţa auto din SUA. La acea vreme, GM o depășea pe Ford, potrivit publicației Automotive News.

GM a dat vina pentru scăderea vânzărilor pe lipsa semiconductorilor, care a afectat întreaga industrie auto. Totuși, purtătorul lor de cuvânt i-a avertizat pe cei de la Toyota că, dacă ar fi în locul lor, nu s-ar grăbi să își facă un tatuaj cu mesajul „suntem numărul unu”.

Citește și: Idei în criza cipurilor. Ce soluții au găsit producătorii auto pentru a se adapta la noua realitate

SUA: Cresc vânzările de mașini noi, dar cifrele sunt cu mult sub nivelul dinainte de pandemie

Per ansamblu, analiştii estimează că, în 2021, au fost vândute în jur de 15 milioane de vehicule pe piaţa din SUA, cu mult sub media multianuală de 17,3 milioane. În ciuda problemelor din 2021, analiștii estimează că numărul de mașini noi vândute în SUA este într-o ușoară creștere (2%), comparativ cu anul 2020, anul începutului pandemiei.

Vânzările de mașini noi rămân totuși la un nivel restrâns față de cifrele care se înregistrau înaintea pandemiei, din cauza crizei aprovizionării cu piese esențiale în construcția de mașini, ceea ce a dus și la o creștere a prețurilor resimțită de cumpărători.

Sub conducerea directorului general Mary Barra, GM s-a concentrat pe profitabilitate în raport cu volumele de vânzări, ieşind de pe pieţele pe care înregistra pierderi, precum Europa şi Rusia, scrie Agerpres.

Producătorii auto americani cedează tot mai mult în fața companiilor străine 

Toyota, companie ce a avut un mare succes cu modelele sale hibride, a fost mai puțin afectată de lipsa semiconductorilor întrucât aceștia s-au decis să facă rezerve după dezastrul provocat de cutremurul din 2011.

Producătorii auto din SUA au început să cedeze terenul în fața rivalilor internaționali cu mult înainte de pandemie. Ford, GM și Chrysler erau cândva mărcile de top de pe piața americană: în anii 60, vânzările mașinilor lor au reprezentat și 90% din toate vânzările din SUA, iar, în 2008, procentul era încă peste 50%. Între timp, cifrele au coborât și mai mult.

Modelul Camry al celor de la Toyota a fost cea mai vândută mașină din SUA în ultimii 20 de ani, în timp ce modelul Rav4 a fost primul în rândul SUV-urilor timp de 5 ani, potrivit BBC.

Editor : Raul Nețoiu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri