Sari la conținut

Companie atacată de hackeri. Patru milioane de clienți, în pericol

Compania de telecomunicaţii TalkTalk a anunţat că a fost ţinta unui atac informatic de proporţii şi a unei încercări de şantaj. Inițial, s-a spus că au fost furate datele personale a 4 milioane de clienți și există temeri că hackerii au pus mâna pe datele bancare existente în sistem.

Totuşi, deosebită în acest caz este viteză cu care compania s-a mişcat pentru a-şi proteja clienţii. În mai puţin de 24 de ore după ce şi-au dat seama că atacatorii le-au pătruns în sisteme, cei de la TalkTalk au făcut informaţia publică şi şi-au avertizat clienţii de eventualele pericole. Poate că pe termen lung vor avea de câștigat în credibilitate, dar până atunci, compania a pierdut 10% din valoarea acțiunilor la scurt timp după ce a fost făcut anunțul.

Marile bănci din Regatul Unit au fost şi ele puse în gardă pentru a preîntâmpina orice activităţi suspicioase, iar toţi clienţii firmei au fost înscrişi, pe cheltuiala TalkTalk, într-un program de monitorizare a cardurilor bancare pe o perioadă de un an. Mai mult, compania a încheiat un contract cu firma de securitate BAE Systems pentru a investiga atacul.

Dar dincolo de răspunsul prompt al firmei, se pare că tot aceasta a fost vinovată de problemele de securitate care le-au permis hackerilor să-şi ducă atacul la îndeplinire. Este unul dintre motivele pentru care cei de la TalkTalk ar putea primi o amendă de până la 700.000 de euro dacă se dovedește că au fost vinovaţi de protejarea necorespunzătoare a datelor clienţilor.

E deja a treia oară în 2015 când compania este victima unui atac cibernetic. Cele precedente au reuşit să ajungă la datele personale ale câtorva milioane de clienţi.

Foarte probabil, mulţi dintre clienții companiei s-au săturat de problemele constante de securitate. Doar că, dacă vor să reunțe la abonamente, cei de la TalkTalk cer în continuare o taxă de deconectare care se ridică la 500 de euro, și asta în ciuda ultimelor incidente.