Sari la conținut

Oraşele în care somnul devine o afacere 

Nu doar New Yorkul e mereu treaz. Stilul de viaţă din metropolele occidentale a ajuns şi-n Est. Pe străzile aglomerate din Hong Kong a apărut deja o nouă soluţie antistres - dormitorul de închiriat. Nap Lounge este unul dintre ele.

Nap Lounge a fost conceput special pentru profesioniştii Hong Kong-ului. Odată ce economia înfloreşte, ei sunt tot mai mulţi şi tot mai stresaţi. Acolo pot găsi la miezul zilei un refugiu relaxant, cu aşternuturi de mătase, lămpi de aromaterapie şi lumină difuză. Pentru o oră de somn, preţul este de zece dolari.

Chris Lau, bancher: „Este ceva foarte nou pentru mine. Și experiența este fascinantă. Vreau să spun că nu am experimentat acest tip de stil de viață înainte şi chiar mi-a plăcut”.

După pauza de dormit, Chris se întoarce direct la muncă. Dar bancherii, directorii şi cei cu funcţii nu sunt singurii care ar da bani pentru un pui de somn. Piaţa saloanelor de dormit deja se diversifică, semn că încet - încet ajunge la maturitate. Chillazy e un alt salon, dar el nu ţinteşte la cei cu bani şi cariere stresante. Consumatorul ţintă e studentul şi profesorul de rând.

Maxwell Ng, profesor: „Chiar îmi place aici. Pentru că fiecare zi de lucru este obositoare, iar acest loc este aproape de locul de muncă, așa că vin aici să dorm puţin şi să mă relaxez”.

În Hong Kong se cristalizează practic o afacere cu rădăcini în modelul marilor companii de IT. În Silicon Valley, saloanele de relaxare sunt la ordinea zilei, dar de la Google şi Apple s-au extins la Procter and Gamble, la Nike, la Huffington Post.

Toate au de fapt aceeaşi problemă - angajaţi nemulţumiţi, obosiţi şi-n final neproductivi. Şi totuşi soluţia pauzei de somn nu are mereu succes. Mai multe studii arată că de fapt productivitatea scade dacă angajatul doarme o oră la prânz şi îi mai ia încă jumătate să se dezmeticească. Problema e atât de mare încât multe companii experimentează cu noi şi noi sisteme doar doar de-ar găsi echilibrul perfect pentru munca productivă.