Sari la conținut
News Alert

Statul Islamic folosește intens rețelele de socializare și are serviciu „help desk” funcțional non-stop

Angajații” serviciului de „help desk” lucrează asemenea funcționarilor dintr-o companie IT, oferind informații utile în timp real celor din teren care vor să folosească modalitățile de comunicare criptată sau de transmitere a unor informații în format foto sau video pe rețelele de socializare, informează Agerpres.

Dacă Google sau Yahoo oferă tutoriale utilizatorilor pentru folosirea produselor lor, același lucru face și gruparea Statul Islamic, care oferă tutoriale și materiale didactice noilor recruți care vor să învețe cum să folosească rețelele de socializare pentru distribuirea diferitelor materiale de propagandă.

Serviciul de „help desk” oferă consiliere pentru încărcarea clipurilor în formatul necesar pentru canalul YouTube al grupării, îi învață pe recruți cum să folosească aplicația WhatsApp, care de anul trecut a introdus posibilitatea comunicării criptate utilizator-utilizator, dar și sistemul de comunicare prin intermediul consolelor de jocuri PlayStation, ale celor de la Sony.

Potrivit BBC News, după ce contul de Twitter al grupării a fost închis în mod repetat, cei de la SI s-au orientat repede și folosesc aplicația de mesagerie mobilă Telegram, afacere cu sediul în Berlin, ca principal mijloc de comunicare. Conform NBC News, membrii Statul Islamic folosesc intens rețelele de socializare și modalitățile de comunicare criptată prin intermediul diferitelor platforme digitale și reușesc să evite să fie identificați în mediul online de către agențiile de informații.