O "plută" de rocă vulcanică de 150 de kilometri pătrați a fost descoperită în Oceanul Pacific

Data actualizării: Data publicării:
roca

Un cuplu din Australia care se îndrepta la bordul unui catamaran spre Fiji a descoperit o "plută" imensă de rocă vulcanică, informează BBC.

Ambarcațiunea în care se aflau Michael Hoult și Larissa Brill a pătruns pe timp de noapte prin stratul de rocă vulcanică care se întinde pe o suprafață de 150 de kilometri pătrați, echivalentul a 20.000 de terenuri de fotbal. Aceștia au spus că valurile oceanului dispăruseră în acea zonă, iar barca încetinise considerabil.

Stratul era format dintr-o rocă vulcanică foarte ușoară, care poate pluti pe apă. Ea se formează când magma vulcanică se răcește foarte rapid, iar întinderea descoperită de cei doi cel mai probabil s-a format după erupția unui vulcan subteran care a avut loc pe 7 august.

Barca celor doi australieni a rămas blocată, însă până la urmă au reușit să o elibereze și să navigheze în afara zonei periculoase. Înainte să părăsească zona, au reușit să preleveze mostre și să le-au trimis la Universitatea de Tehnologie din Queensland.

Stratul de rocă vulcanică ar putea ajuta Marea Barieră de Corali

Un geolog de la Universitea Tehnică din Queensland, care a cercetat mostrele, a spus că o astfel de formațiune se poate observa o dată la 5 ani în acea regiune.

"Este un fenomen raportat anterior, de obicei drept insule din mijlocul oceanului pe care marinarii le întâlnesc o dată și nu le mai găsesc a doua oară", declarat Scott Bryan pentru BBC. "Arată ca și cum suprafața oceanului s-a transformat în uscat".

Actualul strat este format din peste un miliard de bucăți de rocă, însă ele se vor descopune și împrăștia.

Imaginile din satelit arată că este vorba de două formațiuni principale, care se îndreaptă către Fiji și care ar putea trece de Noua Caledonie și Vanuatu. Se estimează că ar putea ajunge până în Australia.

Experții spun că roca ar putea contribui la dezvoltarea vieții marine pe măsură ce plutește prin Oceanul pacific, iar părerile optimiste vorbesc chiar despre un ajutor acordat Marii Bariere de Corali, pentru că roca aduce cu ea corali și alte specii care trăiesc în recifuri naturale.

Editor web: Vlad Mironescu