David Cameron, premierul care a inițiat referendumul pentru Brexit, îl critică pe Boris Johnson

david cameron
David Cameron Foto: Guliver/ Getty Images

David Cameron, iniţiatorul referendumului pentru Brexit din 2016, a spus că o a doua consultare populară nu poate fi exclusă, deoarece situaţia s-a complicat și a intrat într-un blocaj.  Declaraţia a fost făcută într-un interviu pentru cotidianul „The Times”.

Organizarea unui al doilea referendum privind statutul de membru al Marii Britanii în Uniunea Europeană ar putea fi singurul lucru care ar rezolva impasul din discuțiile referitoare la Brexit, a declarat vineri fostul premier David Cameron El a afirmat că un Brexit fără acord ar fi „un rezultat negativ” și acest scenariu nu ar trebui luat în considerare. De asemenea, organizarea unui al doilea vot public ar trebui să fie o opțiune, a adăugat acesta.

„Nu spun că unul dintre aceste scenarii se va produce sau nu. Spun doar că nu poți să elimini o opțiune în momentul de față, deoarece trebuie găsită o modalitate pentru a depăși acest impas. Sunt de părere că există anumite lucruri care nu ar trebui făcute pentru a depăși acest impas. Consider că prorogarea Parlamentului este un lucru rău”, a declarat fostul premier, citat de Mediafax.

David Cameron, care a stat departe de ochii publicului după ce şi-a dat demisia acum trei ani, a fost foarte critic faţă de modul în care Boris Johnson gestionează ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană. De asemenea, i-a acuzat pe actualul şef al guvernului şi pe unii membrii ai cabinetului, care au susţinut Brexitul în 2016, că au minţit în timpul campaniei pentru referendum.

Presa britanică comentează că această ieşire la rampă a lui David Cameron, care a susţinut rămânerea în UE, este de rău augur pentru Boris Johnson.

Actualul premier britanic a insistat vineri că ţara sa va ieşi din UE la 31 octombrie şi a spus că este optimist în legătură cu şansele de a obţine o înţelegere cu europenii.

Editare web: Luana Păvălucă