„Furtună perfectă” în construcții în Marea Britanie. Criza de muncitori și șoferi de camion a aruncat în aer prețurile după Brexit

Data publicării:
bloc in constructie cu schele si macara
Companiile de construcții sunt nevoite să încetinească ritmul proiectelor sau chiar să oprească lucrările în Marea Britanie. Foto: GettyImages

Companiile de construcții sunt nevoite să încetinească ritmul proiectelor sau chiar să oprească lucrările pe fondul unei „furtuni perfecte în construcții”, care pune sub semnul întrebării revenirea economică a Marii Britanii, arată o analiză The Independent.

Costul materialelor de construcție a crescut cu 20%, agravând problemele cu care se confruntă industria în valoare de aproximativ 117 miliarde de lire sterline.

Criza de muncitori și livrările întârziate în Regatul Unit, din cauza crizei de șoferi de camion, alături de o criză globală în domeniul materialelor de construcții și noua birocrație generată de Brexit, pun piedici proiectelor de construcții din Marea Britanie și alimentează creșterea prețurilor, avertizează companiile din domeniu.

Multe companii mai mici de construcții, care reprezintă aproximativ 90% din acest sector, se văd nevoite să oprească proiectele.

Constructorul de case Berkeley este ultima dintr-un șir de companii din domeniu care au avertizat cu privire la impactul presiunilor inflaționiste asupra costului materialelor de construcție.

Construcțiile reprezintă aproximativ 6% din PIB-ul Marii Britanii, iar întârzierile proiectelor ar putea avea un „efect serios asupra redresării economice, în cazul în care companiile de construcții nu finalizează rapid proiectele”, a spus Andrew Goodwin, economist-șef la firma de consultanță Oxford Economics.

„Dacă oamenii nu mai fac lucrări de construcții pentru că știu că vor întâmpina întârzieri, acest lucru va începe să aibă un efect vizibil asupra economiei în general”, a spus Goodwin.

Acest lucru ar putea submina încrederea oamenilor și i-ar putea determina să nu mai cheltuiască bani pentru renovări.

Totuși, în ciuda riscului de frânare a creșterii economice, cererile venite din partea Federației Constructorilor și a altor grupuri din industrie de a da vize temporare de lucru șoferilor din UE, pentru a atenua criza de forță de muncă din domeniu, au fost respinse săptămâna trecută.

Industria logistică, care se confruntă deja cu noi provocări din cauza Brexitului, a trebuit să facă față unor perturbări suplimentare în timpul pandemiei din cauza întârzierilor din transportul maritim și rutier, ceea ce a contribuit la creșterea costurilor pentru companii. Gestionarea aprovizionărilor este deosebit de dificilă mai ales pentru firmele mici, care trebuie să se bazeze pe stocurile comercianților de materiale de construcții, în timp ce companiile mai mari au posibilitatea să-și facă stocuri.

Totuși, autoritățile nu reușesc să facă niște pași practici pentru a ajuta la soluționarea problemelor, spun oficiali guvernamentali și persoane familiare cu discuțiile dintre reprezentanți ai Departamentului pentru afaceri și companile din domeniu. Un expert din industrie care este familiarizat cu discuțiile spune că a simțit că guvernul nu reușește să vadă „furtuna perfectă” care s-a declanșat în domeniul construcțiilor.

În timp ce unele probleme, ca penuria pe plan global de anumite produse, nu sunt sub controlul guvernului, există modificări imediate pe care autoritățile le-ar putea face pentru a ușura presiunea asupra sectorului, cum ar fi modificarea sistemului de imigrație, a spus expertul.

„Într-un moment în care volumul de muncă al constructorilor este în creștere, impactul creșterii prețurilor la materiale nu poate fi exagerat. Ultimul sondaj al federației arată că 98% dintre micii constructori cred că prețurile vor crește și se așteaptă ca acest lucru să continue până în toamnă”, a spus Brian Berry, director executiv al Federației Constructorilor.

Criza construcțiilor vine pe fondul promisiunilor guvernului de a „reconstrui mai bine” și de a continua eforturile de a îmbunătăți eficiența energetică a caselor din Marea Britanie, pentru a-și atinge obiectivele climatice.

Editor : M.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
De ce au fost criticaţi Carmen şi Klaus Iohannis de Paştele ortodox! Românii au spus-o direct, după mesajele...
Digi FM
Mihai Mărgineanu și soția lui, 19 ani de iubire și doi copii. "Nici nu știi ce să zici la o aniversare din...
Pro FM
Hailey Bieber e însărcinată și are deja o burtică proeminentă. Modelul și Justin Bieber au anunțat că vor...
Film Now
Chris Hemsworth, dezvăluiri despre rolul interpretat în „Furiosa”, prequel al filmului „Mad Max: Fury Road”...
Adevarul
Alina Kabaeva, „olimpica lui Putin", primele declaraţii după despărţire: „Dacă îți spune conducerea să nu te...
Newsweek
VIDEO 26 de țări contra Chinei, care a izolat Taiwan cu avioane de luptă. Distrugător SUA, implicat
Digi FM
Mihai Albu a fost diagnosticat cu cancer. Creatorul de pantofi, primele declarații după ce a fost operat...
Digi World
Un neurochirurg de 83 de ani, triatlonist pasionat, își împărtășește cele 4 principii pentru o viață lungă și...
Digi Animal World
Un bărbat a mers pe autostradă cu un șarpe prins de bara de protecție. Imaginile filmate în trafic au devenit...
Film Now
Hugh Grant a înșelat-o cu o damă de companie, dar i-a rămas prieten apropiat. Elizabeth Hurley, sprijinită de...