Instanţa preliminară a decis inculparea a 59 de suspecţi în dosarul prăbuşirii podului Morandi din Genova

Data actualizării: Data publicării:
Podul Morandi, prăbușit.
Instanţa preliminară a decis inculparea a 59 de suspecţi în dosarul prăbuşirii podului Morandi din Genova. Foto: Profimedia

O instanţă preliminară italiană a decis joi inculparea a 59 de suspecţi în dosarul prăbuşirii podului Morandi din Genova, tragedie în urma căreia au murit 43 de oameni, transmite Reuters. Procesul va începe în 7 iulie, chiar în oraşul îndoliat de catastrofa din 14 august 2018.

După audierea preliminară nepublică începută în octombrie anul trecut, judecătoarea Paula Faggioni a dat curs cererii procuraturii şi a hotărât să fie judecate şi companiile Autostrade per l'Italia şi SPEA. Pe lista inculpaţilor se află şi Giovanni Castellucci, fostul director general al Atlantia, compania mamă a Autostrade.

Prăbuşirea podului rutier Morandi, operat de Austostrade, a expus starea proastă a infrastructurii din Italia, apreciază Reuters.

Autostrade a oferit un milion de euro pentru un acord care să evite procesul şi compensaţii de 26 de milioane de euro către statul italian, iar SPEA a propus soluţionarea amiabilă contra sumei de 810.000 de euro. Firmele ar fi evitat astfel procesul penal cerut de procuratură în iunie 2021, iar în faţa instanţei ar fi ajuns doar persoanele fizice.

Dezastrul de la Genova a provocat indignare în Italia şi a dat naştere unei dispute între Atlantia şi guvernul de la Roma. Dezacordul a fost tranşat anul trecut prin vânzarea acţiunilor la Autostrade deţinute de Atlantia către banca de stat Cassa Depositi e Prestiti (CDP) şi partenerii de investiţie, mai notează sursa citată de Agerpres.

Conform unui document din dosar consultat de Reuters, ancheta a stabilit că podul Morandi s-a prăbuşit din cauza ruperii cablurilor de susţinere de la unul din piloni, corodate de atmosferă în cei 51 de ani de când exista podul. Managerii de la Autostrade şi SPEA sunt acuzaţi că nu au efectuat verificările corespunzătoare şi nu au remediat problemele grave apărute la numai câţiva ani după deschiderea din 1967 a viaductului.

Conform legislaţiei italiene, firmele pot răspunde penal.

Managerii celor două filiale ale Atlantia nu îşi recunosc vinovăţia.

Editor : Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri