McDonald’s a pierdut dreptul asupra mărcii „Big Mac” în UE

Data actualizării: Data publicării:
Fat Tax Could Improve Healthy Living
Foto: GettyImages

McDonald’s a pierdut dreptul asupra mărcii „Big Mac” în Uniunea Europeană, într-un proces câştigat de reţeaua irlandeză de fast-food Supermac’s, potrivit unei decizii a autorităţilor de reglementare europene, transmite Reuters.

Fat Tax Could Improve Healthy Living
McDonald’s a pierdut dreptul asupra mărcii „Big Mac” în UE, într-un proces câştigat de reţeaua irlandeză de fast-food Supermac’s - Foto: GettyImages

Decizia instanţei revocă înregistrarea mărcii de către McDonald’s, afirmând că cel mai mare lanţ de fast-food-uri din lume nu a dovedit utilizarea reală a acesteia pe parcursul unei perioade de cinci ani, înainte de începerea procesului, în 2017.

Biroul pentru Proprietate Intelectuală al UE (EUIPO) nu a răspuns solicitărilor Reuters pentru comentarii, ca şi reprezentanţii McDonald’s.

Decizia EUIPO permite altor companii, inclusiv McDonald’s, să folosească numele „Big Mac” în UE.

Supermac’s a anunţat că va putea acum să se extindă în Marea Britanie şi în Europa. Compania a arătat că nu a avut niciodată un produs cu numele „Big Mac”, dar că McDonald’s s-a folosit de asemănarea numelor pentru a bloca dezvoltarea lanţului irlandez de restaurante.

„Supermac’s este încântată de victoria sa referitoare la marcă şi de revocarea mărcii Big Mac, care există din 1996. Este o mare victorie pentru afaceri în general şi opreşte marile companii să abuzeze prin intermediul mărcii, prin nepermiterea acestora să acumuleze mărci fără să le folosească”, a declarat fondatorul Supermac’s, Pat McDonagh.

McDonald’s a avut mai multe procese referitoare la mărci. Acesta este primul pierdut în UE

McDonald’s, care îşi vinde burgerii „Big Mac” la nivel internaţional, a prezentat ca dovezi imagini de pe site-urile sale europene, precum şi postere, ambalaje şi declaraţii din partea reprezentanţilor companiei, pentru a dovedi vânzările de „Big Mac” în Europa.

EUIPO a afirmat în schimb că declaraţiile McDonald’s trebuie susţinute de alte tipuri de dovezi şi că site-urile şi alte materiale promoţionale nu oferă dovezile respective.

Din imaginile de pe site „nu se poate dovedi dacă şi cum are lor o achiziţie sau cum poate fi plasată o comandă. Chiar dacă site-urile oferă această opţiune, nu există vreo dovadă că a fost plasată o comandă”, potrivit EUIPO.

McDonald’s a avut multe procese referitoare la mărci şi de obicei nu a pierdut, a spus Willajeanne McLean, profesor de drept la Universitatea din Connecticut.

În 1993, McDonald’s a câştigat o decizie judecătorească care a împiedicat un stomatolog din New York să îşi ofere serviciile sub numele „McDental.”

În 2016, McDonald’s a oprit o companie din Singapore să înregistreze „MACCOFFEE” ca marcă europeană.

Sursa: News.ro

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri