Sari la conținut
News Alert

O prezentatoare de la Russia Today a demisionat în direct, în semn de protest faţă de acţiunile Rusiei în Ucraina

Prezentatoarea a declarat că nu poate lucra pentru o televiziunea care spală imaginea acţiunilor preşedintelui rus Vladimir Putin. Conducerea postului a calificat demersul jurnalistei drept un mod de a-şi face reclamă şi i-a urat succes.

În calitate de reporter la această televiziune mă confrunt cu multe provocări etice şi morale, mai ales că că bunicii mei au venit în SUA ca refugiaţi, în timpul revoluţiei din Ungaria, ce ironie, ca să scape de forţele sovietice. Sunt foarte norocoasă că am crescut în Statele Unite. Sunt fiica unui veteran. Prietenul meu este medic la o bază militară unde zilnic vede la prima mână preţul suprem pe care oamenii îl plătesc pentru această ţară. Şi de aceea, eu, personal, nu vreau să fiu parte dintr-o televiziune care este finanţată de guvernul rus şi care muşamalizează acţiunile lui Putin. Din acest motiv, după acest buletin de ştiri, eu voi demisiona”, a anunțat în direct prezentatoarea Liz Wahl.

Cu o zi în urmă, o altă prezentatoare de la studiourile Russia Today din Washignton a criticat intervenţia Rusiei în Ucraina, fără însă să-şi dea demisia.

Chiar dacă lucrez aici, pentru Russia Today, asta nu înseamnă că nu am independenţă editorială şi nu pot sublinia cât de mult sunt împotriva oricărei intervenţii a unui stat în afacerile unei naţiuni suverane. Ce a a făcut Rusia este greşit. Ştiu că intervenţia armată nu e niciodată o soluţie. Mai presus de orice, sentimentele mele merg către poporul ucrainean, care este un pion prins la mijloc, într-un joc de şah la nivel global. Ei sunt adevăraţii perdanţi”, a precizat Abby Martin, jurnalistă la Russia Today.

Conducerea postului nu a sancţionat-o pe Abby Martin, ci a trimis-o în Crimeea, pentru a se documenta la cald despre situaţia de acolo. În schimb, a criticat gestului lui Liz Wahl.

Demisia doamnei Wahl vine după recentele comentarii ale colegei sale Abby Martin, care şi-a exprimat dezacordul faţă de anumite politici ale guvernului rus şi şi-a afirmat independenţa editorială. Diferenţa este că doamna Martin a vorbit în contextul propriului său talk-show şi s-a adresat telespectatorilor care o urmăresc de ani de zile, pentru a afla opiniile ei despre evenimentele curente. Însă atunci când cineva transformă o decizie personală într-un spectacol public, aceasta nu este nimic altceva decât un mod de a-şi face reclamă”, a venit reacția televiziunii.

Russia Today este un post internaţional de ştiri în engleză şi spaniolă, care vizează în principal difuzarea punctului de vedere al oficialilor ruşi despre diverse chestiuni din politica internă şi internaţională.