Sari la conținut

Părinți în grevă din cauza temelor primite de copii la școală

Mii de părinţi spanioli au ameninţat că vor intra în grevă în acest weekend, pentru a protesta faţă de cantitatea mare de teme pe care o primesc elevii în şcolile publice. Elevii din peste 12.000 de şcoli spaniole vor fi încurajaţi să nu-şi facă temele de weekend în luna noiembrie, transmite BBC.

elevi

Asociaţia Alianţei Părinţilor din Spania (CEAPA) a organizat greva, susţinând că o asemenea cantitate de teme este dăunătoare copiilor, scrie News.ro.

Spania este una dintre ţările lumii unde elevii primesc cele mai multe teme pentru acasă, potrivit unui raport PISA.

Organizaţia pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare a descoperit că elevii spanioli îşi petrec în medie 6,5 ore în fiecare săptămână doar pentru realizarea temelor, comparativ cu cele 4,9 ore dedicate pentru teme în alte 38 de state ale lumii.

Cantitatea de teme pentru elevii spanioli nu înseamnă neapărat rezultate mai bune pentru studenţi - care au obţinut rezultate extrem de mici în testele de matematică, citire şi ştiinţă organizate de PISA.

În Finlanda şi Coreea de Sud, elevii îşi petrec în medie sub trei ore pe săptămână în realizarea temelor, deşi aceştia înregistrează cele mai bune rezultate la nivel mondial.

Preşedintele CEAPA, Jose Luiz Pazos, susţine că sistemul de învăţământ spaniol este dependent de metodele tradiţionale de învăţare.

Pazos a subliniat că elevii ar trebui să înveţe în schimb cum să gestioneze informaţiile şi să decidă ce ar trebui să fie învăţat pe de rost.

„Societatea s-a schimbat radical, dar nu şi atitudinea din sălile de curs”, a precizat acesta.

Dezbaterea cu privire la cantitatea de teme este diferită de la o ţară la alta, şi nu doar părinţii sunt cei îngrijoraţi.

În Statele Unite, un profesor texan a trimis o scrisoare părinţilor în care i-a anunţat că nu le va mai da teme studenţilor. În schimb, aceasta a susţinut că elevii ar trebui să petreacă mai mult timp cu familia.

În Marea Britanie, un liceu a renunţat complet la temele tradiţionale în favoarea unei metode mai independente de învăţare.