(P) Noile capabilități îmbunătățesc familia UAS Heron

Data actualizării: Data publicării:
drona heron feature

Fiind o familie de sisteme de aeronave fără pilot (UAS), marca Heron cuprinde Heron TP, Heron I, Heron MK II și noua variantă - T Heron (Tactical Heron) configurată pentru operațiuni maritime și terestre. Familia de drone împărtășește segmente de sol, sisteme comune și sarcini utile pentru misiuni, permițând utilizatorilor să efectueze numeroase misiuni, să consolideze instructajul, calificarea, întreținerea și logistica. IAI continuă să dezvolte familia Heron, introducând noi sarcini utile și capacități.

Long Runner - Operații de la distanță

Funcționarea autonomă de la distanță din locații îndepărtate este o nouă capacitate unică, disponibilă pentru toți membrii familiei Heron. Această funcție permite operatorilor să aterizeze un Heron pe orice pistă de aterizare din raza sa de acțiune, fără pregătiri prealabile sau instrumente la fața locului. Odată aterizată, aeronava poate fi alimentată cu combustibil, pot fi schimbate sarcinile utile dacă este necesar și poate decola, totul prin telecomandă utilizând comunicații prin satelit (SATCOM). În plus, o aeronavă aterizată într-o astfel de locație îndepărtată poate fi lansată într-o misiune fără sprijin uman.

Pentru a ateriza în mod autonom într-o anumită locație, Heron studiază locația, monitorizează starea vremii și direcția vântului și planifică autonom abordarea. Aceasta va transmite operatorului acest plan în vederea autorizației și odată ce autorizația este acordată, va coborî la abordarea finală. Odată cu contactul la sol, aceasta încetinește și merge la locul de parcare desemnat pe care l-a alocat din aer. Când este necesară oprirea completă, aceasta este efectuată de operator de la distanță, care poate și porni aeronava. Asistența locală este necesară numai la realimentare.

Centrul operațional și de informații al misiunii (MOIC)

Funcționalitatea Long Runner permite gestionarea centralizată a mai multor misiuni UAS de la un singur centru operațional și de informații al misiunii (MOIC). În loc să folosească o stație de control la sol separată pentru fiecare platformă, MOIC adună numeroase platforme, sarcini utile și date de conectare, care utilizează o flotă de UAS în modul cel mai eficient și receptiv.

Dispunerea modulară a centrului folosește mai multe celule de operare a misiunii care sprijină platforme individuale, alături de comanda misiunii, exploatare și celule C2. Centrul împărtășește formatori de misiune, SATCOM și facilități de asistență și menține un centru de stocare a datelor.

Prin centralizarea și automatizarea operațiunilor, MOIC optimizează fluxul misiunii, de la faza de planificare și pregătire, comanda și controlul misiunii, până la monitorizarea performanței misiunii și analiza datelor în timp real și arhivarea informațiilor procesate și brute și interogare.

Prin combinarea utilizatorilor MOIC și Long Runner se pot optimiza implementările UAS, care operează platforme individuale din locațiile de la sau în apropierea teatrului lor de operațiuni, dedicând astfel majoritatea orelor de zbor misiunilor operaționale utile, mai degrabă decât tranzitului în și din zona de interes.

Control unificat inovator

Cea mai recentă stație de lucru pentru operatorii Heron este Innovative Unified Control Station (iUCS), un sistem avansat multi-tasking care permite operatorilor să „acopere misiunea”, în timp ce computerul „acoperă automat platforma”. iUCS se conformează cu NATO STANAG 4586 ED-2 și se conectează la platforma specifică printr-un server VSM (Vehicle Specific Module). Astfel, fiecare stație de la sol poate controla perfect toți membrii familiei Heron.

Această metodă simplifică pregătirea și calificarea operatorului, deoarece alocă multe sarcini unei serii de funcții activate de computer. Acest proces îmbunătățește fiabilitatea misiunilor, prin prevenirea erorilor umane comune și permite utilizatorilor să se concentreze asupra misiunilor esențiale. Gestionarea situațiilor de urgență, pierderea contactului sau recuperarea sunt, de asemenea, activate cu un singur clic. Ca aeronave autonome pilotate de la distanță, toate funcțiile Heron sunt controlate de la distanță.

iUCS cuprinde un perete video și un controler cu tabletă cu ecran tactil, utilizat pentru planificare și interfața cu sistemul. Manșa și tija sunt utilizate pentru controlul sarcinii utile a misiunii.

Cu iUCS, un operator de dronă poate efectua autotest, deplasare și decolare într-o misiune, toate cu câteva clicuri ale unui buton. În timp ce este în aer, operatorul poate efectua segmente de misiune specifice încărcate în sistem. iUCS acceptă pe deplin legătura de date cu bandă largă Heron și stochează toate datele senzorilor pentru întregul zbor, permițând astfel analiza situațională în timp ce sistemul continuă să scaneze alte ținte cu alți senzori. iUCS îndeplinește automat funcții specifice pe durata misiunii, precum detectarea schimbărilor, revizuirea punctelor de interes sau menținerea unei căi de zbor prin coridoare predefinite pentru a obține suprapuneri predefinite etc.

Gata pentru răspunsuri de urgență

Deși misiunea principală Heron este militară, aceste obiective pot fi repartizate rapid în misiuni civile, de exemplu, care răspund la dezastre naturale sau alte situații de urgență. În astfel de circumstanțe, Heron oferă evaluare rapidă a situației și monitorizare în timp real a zonei de dezastru, furnizând imagini video în timp real, detectarea mișcării și evaluarea rapidă a locațiilor care au nevoie de cea mai urgentă asistență.

Cu o capacitate mare de încărcare și o rezistență îndelungată, Heron poate crea servicii de comunicații de urgență care acoperă suprafețe mari și se poate conecta la rețele naționale, internaționale și prin satelit. Mai mult, poate utiliza scanere de comunicații celulare pentru a localiza persoane prinse în clădiri prăbușite sau izolate în zone inundate, prin detectarea telefoanelor mobile. Heron maritime sunt deosebit de utile pentru a răspunde la situații de urgență pe mare, asigurând evaluarea rapidă a situației, monitorizarea constantă a zonei afectate sau folosind tehnici de imagistică multispectrală pentru a evalua daunele de mediu, atunci când se urmăresc deversări de petrol și poluările.

Pentru a asista în plus personalul din prima linie, Heron poate fi echipat cu capacitate de mesagerie directă, permițând utilizatorilor să primească alerte automate direct de la drone. Astfel de alerte pot include text, imagine sau video.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Animalul din România considerat o salvare în cazul emisiilor de carbon. Sunt doar câteva sute de exemplare...
Digi FM
Reacția lui Florin Negruțiu după tentativa de asasinat a premierului Slovaciei: „Robert Fico este un soi de...
Pro FM
Anna Lesko, criticată după ce s-a pozat într-o rochie cu un decolteu amplu și o crăpătură adâncă: „Mereu...
Film Now
Tom Cruise, surprins la bustul gol pe o plajă din Mallorca. La 61 de ani, celebrul actor cucerește cu fizicul...
Adevarul
Craterele uriașe de pe dealurile Hunedoarei, rămășițe din anii '50 ale Războiului Rece VIDEO
Newsweek
VIDEO Rusia „abandonează" 9 nave comerciale în Marea Neagră. 2 avioane MIG de 66.000.000$ doborâte
Digi FM
Andreea Tonciu și-a cheltuit toți banii câștigați din televiziune la ghicitoare: „Le știam pe toate din...
Digi World
A dat peste o adevărată comoară într-o unitate de depozitare abandonată pe care a dat 410 $. Profitul e unul...
Digi Animal World
Momentul când o veveriță însetată se ține după un turist pentru a primit o gură de apă: „E atât de...
Film Now
Jennifer Lopez și Ben Affleck, la un pas divorț, la mai puțin doi ani de când s-au căsătorit. Un apropiat a...
UTV
Jennifer Lopez si Ben Affleck sunt la un pas de divort. Un apropiat al cuplului Bennifer a rupt tacerea: “S-a...