Sari la conținut

Business Club | Aston Martin crede în viitorul mașinii electrice

Rapide, sedanul de 220 de mii de dolari produs de Aston Martin va fi realizat şi într-o variantă cu motor electric de 800 de cai-putere. Oficialii legendarului constructor britanic spun că nu au de gând să intre în competiţie cu Tesla, deşi noua lor maşină va semăna cu cea a companiei americane fondate de Elon Musk.

Citaţi de Bloomberg, cei de la Aston Martin spun că maşinile lor vor rămâne scumpe, puternice şi exclusiviste chiar şi cu motoarele electrice, în vreme ce Tesla va deveni cu timpul un producător auto pentru publicul larg.

Aston Martin crede într-o revoluţie treptată a industriei auto. Înainte de toate şoferii vor cumpăra din ce în ce mai mulţi hibrizi, care combină un motor pe benzină şi o propulsie electrică. Abia apoi vor trece la maşini sută la sută electrice. Cât despre maşinile pe hidrogen, cei de la Aston Martin nu cred în viitorul lor deoarece au nevoie de staţii complet noi de încărcare, în vreme ce reţele electrice sunt deja construite. Trebuie doar instalate prize noi.

De fapt, lucrurile nu sunt chiar atât de simple precum explică cei de la Aston Martin. California este statul american cu cele mai multe maşini electrice, însă numărul prizelor nu a crescut suficient de mult. Potrivit New York Times au început să apară incidente între şoferii care vor să îşi încarce maşinile în acelaşi loc, mai ales că umplerea bateriei durează mult mai mult decât umplerea unui rezervor.

În plus, curentul costă diferit de la o priză la alta, aşa că şoferii se înghesuie în jurul celor mai ieftine. Soluţii pentru aceste probleme există. Pot fi instalate prize mai multe, iar companiile auto deja dezvoltă baterii care se încarcă mult mai repede. Însă şi aceste noi tehnologii complică lucrurile. Universitatea Berkeley avertiza încă de anul trecut că există riscul ca maşinile electrice să supraîncarce reţelele electrice şi să provoace pene de curent. Însă instituţia de învăţământ spunea că acesta nu este un motiv ca maşinile electrice să fie descurajate. Cerea în schimb ca reţelele de distribuţie a electricităţii să fie gândite în aşa fel încât să facă faţă unui consum mai mare la anumite ore de vârf.

Însă marea întrebare este cine va susţine investiţiile în noile reţele electrice. Este în interesul companiilor auto să existe suficiente prize. Însă şi companiile de distribuţie a curentului pot câştiga enorm din vânzările mai mari ale maşinilor electrice.