Sari la conținut
News Alert

Ferrari vrea să pornească producţia de motociclete

Ferrari s-ar putea apuca de făcut motociclete. Fanii maşinilor vor spun că e o prostie, dar, la nivel de grup, poate fi o strategie care să dea cu profit. Grupul mamă, Fiat, încearcă să capitalizeze cât poate de mult pe seama brandului Ferrari. Şi dacă se vând cu succes şepcile cu căluţul cabrat, motocicletele sigur vor avea succes. În plus, Fiat încearcă să rămână la acelaşi nivel cu rivalii, iar rivalii au acum în portofolii motociclete. 

Motocicleta Ferrari pare să fie cel puţin în faza de explorare a ideii. Producătorul din Modena a aplicat la oficiul european de invenţii şi mărci pentru patentul unui motor cu doi cilindri în V, anunţă site-ul autocar. co.uk. E o configuraţie clasică, Ferrari nu inventează apa caldă, însă cere drepturi exclusive pentru o aranjare şi o ordine a aprinderii în pistoane care să reducă vibraţiile mari, specifice bicilindrelor în V. Tot în aplicaţia pentru patent, motorul apare pus în cadrul unui cruiser, dar aceasta e de fapt doar o schiţă. Dacă Ferrari ar face motociclete, sigur ar fi sportive.

Brandul Ferrari este un mare succes comercial şi poate fi exploatat printre cei care îşi cumpără motociclete. Ar fi o alternativă la producătorii italieni precum Aprilia sau Ducati. Şeful cel mare al Fiat, Sergio Marchionne, l-a înlocuit recent pe preşedintele Ferrari, Luca di Montezemolo, tocmai pentru că acesta din urmă era reticent la explorarea unor noi pieţe şi noi idei cu brandul Ferrari.

Dezvoltarea unei motociclete sub sigla căluţului cabrat are şi mai multă logică în strategia de contracarare a rivalor de la Audi. Nemţii deţin Ducati şi Lamborghini, ambii constructori din Bologna, iar la nivel de grup, a fost impusă o colaborare strânsă între cei doi. Lamborghini a crescut rapid în ultimii ani iar ascensiunea a început să dea ceva bătăi de cap Ferrari.

Pe lângă patentul pentru motorul cu doi cilindri în V, Ferrari a mai solicitat înregistrarea mărcii Cavallino, care înseamnă ponei. Numele ar urma să fie folosit pentru un vehicul, fără a fi specificat ce tip, maşină sau motocicletă.

În istoria constructorului italian a existat o motocicletă care i-a purtat sigla. Însă a fost făcută de un producător independent la începutul anilor '90, cu acordul Ferrari. Chiar şi pentru perioada respectivă, era depăşită ca performanţe şi aspect.

Producţia unei motociclete Ferrari ar avea ca singur scop tocmai capitalizarea succesului mărcii. Altfel, grupul mamă ar putea mai uşor să preia un constructor de motociclete cu tradiţie. Există zvonuri că ar negocia preluarea Piaggio, care deţine mărcile Moto Guzzi şi Aprilia. E un trend printre constructorii auto de a prelua şi motociclete. BMW şi Honda au încă de la începuturi producţie de motociclete, iar Daimler, grupul mamă al Mercedes, ar fi foarte interesat să preia MV Agusta.

Vânzările de motociclete au un ritm constant de creştere de peste şase la sută anual şi, în doar cinci ani, piaţa a crescut cu peste o treime ca valoare. În 2015 ar urma să ajungă la vânzări de 85 de miliarde de dolari. 

Pe aceeași temă