Sari la conținut

Funcția autopilot de pe mașinile autonome continuă să dea rateuri

Tesla bifează al doilea accident făcut pe funcţia autopilot. Pe o autostradă din Beijing, maşina loveşte oglinda unui autoturism oprit de parcă senzorii şi camerele nici nu ar fi detectat obstacolul. Reacţia companiei a fost că şoferul nu ţinea mâinile pe volan şi nu a încercat să ocolească celalalt autoturism, însă clienţii Tesla se plâng că dealerii auto le-au arătat că cei 4.000 de dolari plătiţi în plus pentru funcţia autopilot le oferă o maşină autonomă.

Dealerul auto mi-a prezentat funcţia autopilot luând mâinile de pe volan şi picioarele de pe acceleraţie şi frână”, povestește Lou Zhen, şoferul maşinii implicate în accident.

Printre acuzaţii de marketing mincinos şi probleme tehnice, visul maşinii autonome reuşeşte totuşi să transforme faţa industrie auto. Dacă în urmă cu cinci ani furnizorii de componente livrau scaune şi ţevi de eşapament acum li se cer softuri pentru camere video, senzori, radare şi sisteme capabile să analizeze cantităţi mari de date şi să ia decizii. Silicon Valley şi companii precum Samsung au intrat în joc, iar industria a început preluările agresive.

Pentru a se cumpăra unii pe alţii, furnizorii auto au scos din buzunar peste 74 de miliarde de dolari începând de anul trecut. Un aşa val de achiziţii nu s-a mai văzut în ultimul deceniu când jucătorii abia de dădeau 17 miliarde pe an pentru a-şi cumpăra rivalii. Astăzi însă se stabilesc standardele industriei de mâine, iar transformarea tehnologică e atât de rapidă încât furnizorii tradiţionali de componente sunt în mare dificultate. Mizele sunt însă uriaşe. Se estimează că în 20 de ani un sfert din maşinile din întreaga lume vor fi autonome. Deja profiturile investiţiilor în aceste sisteme sunt de-a dreptul impresionante.

După ce anul trecut Continental a cumpărat divizia de tehnologii autonome a unei companii finlandeze cu 600 de milioane de euro, acea divizie i-a adus comenzi de 1,2 miliarde şi a devenit afacerea cu cea mai mare creştere din portofoliul Continental.

Produsele care în urmă cu câţiva ani nici nu existau provoacă mutaţii inclusiv în industria românească. La Timişoara, tot Continental lucrează la proiectarea sistemelor care vor permite maşinilor să se conducă singure, iar parteneri în proiect sunt Cisco şi IBM.