Sari la conținut
News Alert

LA VOLAN. Honda Civic Type R, un hot-hatch de top

Pentru a obține un coeficient aerodinamic de invidiat, inginerii de la Honda au testat caroseria noului Civic Type R în tunelul aerodinamic, sute de ore. Rezultatul? Un exterior spectaculos și eficient în lupta împotriva rezistenței aerului.

Dincolo de nivelul de atracție exercitat de liniile lui Type R se află o stabilitate excepțională la viteze mari, asigurată de valori de top în materie de apăsare aerodinamică. Viteza maximă de 270 de kilometri pe oră are o valoare cu puțin peste concurenții săi din clasa hot-hatch-urilor compacte, cu tracțiune față.

Honda Civic Type R va dispune de noul propulsor pe benzină cu injecție directă VTEC Turbo, primul motor supraalimentat din istoria de 18 ani a gamei.

Puterea maximă dezvoltată de noul propulsor va depăși valoarea de 270 de cai-putere. Unul dintre elementele aerodinamice cu rol esențial în ecuația optimizării curenților de aer este podeaua plată a caroseriei. Acesteia i se alătură difuzorul aerodinamic din partea posterioară a mașinii, care generează o zonă de curenți de aer ce „lipesc” efectiv mașina de asfalt. Eleronul impozant are o structură specială în partea superioară, gândită pentru a genera o apăsare aerodinamică maximă. Partea frontală a hot-hatch-ului prezintă decupaje generoase cu scop dublu, de a oferi o răcire eficientă și de a genera curenți de apăsare pentru o stabilitate ideală la viteze mari.