Sari la conținut

Maşinile de lux, slăbiciunea românilor cu bani

Pe lacul Snagov, într-o locaţie exclusivistă, lumea bună a Capitalei şi-a dat întâlnire pentru a vedea noul Ferrari California. Chiar dacă drumurile din România nu arată ca cele din California, sunt mulţi români care îşi permit această maşină.

„Pentru nivelul întregii Europe Centrale şi de Est, România este cea mai importantă piaţă. An de an am înregistrat o multiplicare a numărului de unităţi vândute, între 5 şi 8%”, spune Camelia Bazac, director general Forza Rossa.

Maşinile de lux din această parcare valorează împreună aproape un milion de euro. Şi dacă ne gândim că în România sunt 170 de astfel de maşini produse de celebra companie italiană, atunci nu ne putem gândi decât că avem nevoie de drumuri pentru ele.

Ambasadori, oameni de afaceri şi politicieni, toţi îmbrăcaţi în alb, şi-au etalat maşinile scumpe în apropierea Bucureştiului.

„Cel puţin pentru moment nu am în plan să îmi cumpăr. Achiziţiile pe care le-am făcut, dar nu recent, au fost la gama de maşini de epocă”, spune Călin Popescu Tăriceanu.

Anul trecut, 39 de maşini Ferrari au fost vândute în România, iar noul model are deja cumpăratori care s-au înscris pe lista de aşteptare.

Îţi dai seama imediat că este o maşină diferită. Pentru că este foarte rapidă”, spune pilotul Perry McCarthy.

E o maşină de zi cu zi, de soare, de plajă. Ajunge la 100 de kilometri pe oră în 3,5 secunde. Viteza maximă depăşeşte 320”, spune Ioan Vulcu, director service.

Constructorul italian a fabricat anul trecut doar 7000 de maşini, iar cel mai scump model, unul de colecţie, a fost vândut cu 50 de milioane de dolari.