Sari la conținut

Când începe programul „Rabla” și ce noutăți aduce?

Dealerii auto estimează că, în 2017, vor vinde cu până la 15 la sută mai multe maşini decât anul trecut. Şi asta în ciuda eliminării timbrului de mediu, care a înlăturat orice piedică pentru înmatricularea maşinilor cu sute de mii de kilometri la bord. Acum, din şapte autoturisme înmatriculate, şase sunt vechi.

„A cheltui atâţia bani pentru o maşină nouă nu înseamnă decât un moft. Dacă te zgârie cineva te costă, dacă cazi înttr-o groapă - şi se întâmplă foarte des - te costă”, spune un bărbat.

Aşa au gândit şi românii care, în primele trei luni ale anului, au înscris peste 128 de mii de maşini rulate. Numărul autoturismelor noi înmatriculate a fost de aproape şase ori mai mic, deşi dealerii au vândut cu 5.000 de maşini mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Aceştia aşteaptă acum ca autorităţile să-şi respecte promisiunea privind programul Rabla.

Alin Dincă, reprezentant dealer auto: Sperăm că undeva la jumătatea lunii mai programul să fie activ să ne ajute să facem paşi spre ceea ce noi spunem că va fi o creştere anuală de 10-15% faţă de anul precedent.

Marius Gheorghe, dealer auto: Până la finalul lunii aprilie, cei care încheie contracte pot beneficiade un  pachet full service pe 3 ani, în limita a 45.000 de kilometri în preţul maşinii.

Potrivit ministrului Mediului, valoarea tichetului va rămâne 6.500 de lei. Se vor adăuga ecobonusuri pentru maşinile hibrid cu emisii mici de dioxid de carbon.

Alin Dincă, reprezentant dealer auto: Cumulat, se poate ajunge la un echivalent de 2.333 de euro pentru fiecare autoturism hibrid.

În plus, Ministerul Mediului vrea sa dubleze primele pentru cei care îşi cumpără maşini electrice - de la 4.500 de euro la 10.000 de euro.

Alexandru Nicola, reprezentant la o firmă de închiriere de maşini electrice: O astfel de maşină de 26.000 de euro, cu tot cu TVA, ajunge să coste cu acest ecotichet 16.000 de euro. Are o autonomie de 160 de kilometri, ceea ce este mai mult decât suficient pentru un vehicul de oraş.

Românii au cumpărat, anul trecut, 167 de maşini 100% electrice şi peste o mie de autovehicule hibrid.