Taxe mai mici pentru mașinile vechi și poluante. Cum se calculează timbrul de mediu

Data publicării:
23012013 20piperea-45297

Ordonanța care modifică vechea lege a taxei auto a fost miercuri lecturată în ședința de Guvern și ar putea să produce efecte chiar de săptămâna viitoare, după ce va fi publicată în Monitorul Oficial.

Mașinile vechi vor avea taxe mai mici. Oficialii din partea Ministerului Mediului au spus că este o metodă de calcul mai simplă față de vechea taxă auto.

La timbrul de mediu se va lua în considerare emisia de dioxid de carbon, valoarea gradului de CO2 pe kilometru și gradul de depreciere, acestea sunt valorile pentru mașinile EURO 5, 4 și 3. În continuare, pentru mașinile hibrid nu va fi nicio taxă de plătit.

Pentru mașinile EURO 2, 1 și non-EURO, care nu au documente de emisii, se va lua în calcul doar deprecierea de vechime.

De exemplu, pentru mașinile EURO 3 și 4 vor fi creșteri de aproximativ zece procente.

Avocat:Această taxă nu respectă principiul poluatorul plăteşte

„Suntîncontinuare obiecţiice pot fi aduse. Nouataxăurmeazăsăse aplice tuturormaşinilor, spre deosebiredefostataxă, care seaplicălaprimaintrare pe teritoriul României și asta înseamnă că, eşti,nu eştişofer, trebuie să plătești. Din punctul de vedere alproprietățiisuntnişte probleme de constituţionalitate. Această taxă nu respectă principiul poluatorul plăteşte.Rabladin 1900toamnaplăteşte 3.000 de euro o dată, mă refer la proprietar.Asta înseamnăcăpoatepoluaîncontinuare. Mă aşteptam să se plătească înfiecare ansausăfieinclusăînpreţul combustibilului.

Ceamaidelicată problemă e că nu se oferă o soluţie celor care auplătittaxasauau datstatulînjudecată. A doua chestiune carevairitaşoferii: nu e clar dacă cel care aplătittaxapoateinvocao compensareîntrece a plătitşitimbrul de mediu. Dacă sevaclarifica, probabil litigiile vor fi sporadice. Dacă nu, estimez că vor fi foarte multe litigii. Cu siguranţataxade poluare emaimaredecât timbrul”, a declarat avocatul Gheorghe Piperea, la Digi24.

Exemple de taxe pentru maşini

Golf IV din 2002, motor 1,4 litri

189 euro - taxa actuală

339 euro - timbrul de mediu

Volkswagen Passat din 2008, motor 1,8 litri

1.132 euro - taxa actuală

878 euro - timbru de mediu

Dacia 1310 din 1990

3.321 euro - taxa actuală

363 euro - timbru de mediu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri